Sa vorbim indicii! Pe scurt, acolo unde iti vor sta picioarele acolo iti vor sta si ochii, dar numai dupa ce se termina investigatia fiindca partile anatomice sunt aruncate de colo colo prin oras. De ce, de catre cine….
Pe tot parcursul cartii am avut senzatia ca Oana imi da mie , ca cititor, cu tifla. A fost cam ca zambetul pisicii de Cheshire, din Alice in Tara Minunilor. Aparea, disparea si-mi dadea diverse indicii pe care eu ca cititor cuminte credeam ca le pricep, pina la urmatoarea aparitie. In primul rand, cartea este citita intr-un fel de cineva care-i cunoaste pe Bogdan Hrib, Mirela Neculcea, Adrian Rusu, Lorena Lupu, Zully Mustafa, si altii…Cam toti autorii romani publicati la Tritonic sunt suspecti! Nu stiu daca Oana bate o sa sa priceapa iapa sau…
Eu una marturisesc ca mereu ma intrebam “oare asa e Bogdan si nu m-am prins eu?” , “asta e Bogdan?” . Am trait o adevarata fataiala mentala intre Bogdan Hrib pe care-l cunosc eu, Bogdan din cartea Oanei, ca sa nu spun ca se mai iteste si semnatura lui Stelian Munteanu, care e un personaj inventat de Bogdan. Adica un mix foarte original!
Si peste toate astea troneaza mandra Lala. Lala e usor tra-La-La. Nu iese din casa si investigheaza totul din locul sigur al apartamentului ei, sechela din trecut. Aici Oana isi declina filiatia si pomeneste “Colectionarul de Oase”. Si pentru ca doamna Lala nu se poate deplasa o trimite la fata locului si la locul faptei pe Crina Dunca. Iarasi ti se fac creierii prastie. Crina exista in viata reala. E Satmareanca. Interesanta ideea asta cu personajul fictiv care trimite la inaintare oameni din lumea reala, nu-i asa? Oana gliseaza cu planurile intr-un fel care initial m-a intrigat si apoi m-a incantat. Cititta in felul aceasta cartea capata o valenta filozofica despre ce inseamna real, imaginar, obiectiv subiectiv. Iar la final intre Lala si Bogdan Hrib…dar va las placerea….
Oana declara ca personajul Lalei e inspirat orecum de Ingrid a mea din “Cu sange rece si albastru”. Dar spre deosebire de Ingrid care e un monstru, o reptila, un accident genetic, o femeie incapabila sa simta ceva pentru cineva, Lala doar refuleaza emotionalul, il tine sub papuc ca sa nu riste o slabiciune.
Recomand aceasta carte nu din calitatea mea de scriitor, care poate nu e inca foarte credibila, dupa doar doua carti, nici din cea de prietena, ci din locul sigur si confortabil, al cititorului constant.
“Mierla isi freca usor barbia, parand ca se gandeste a chestiunea in cauza, dar adevarul era ca se gandea la sarmalele ce-l asteptau in frigider”. Cam de aici m-a cucerit cartea, si asta e la a doua pagina din primul capitol.
Oana scrie bine, cu nerv, forta, tensiune si umor. Cel mai mult am apreciat in carte dialogurile, asta fiindca in multe carti scrise in limba romana dialogurile sunt greoaie si cuvintele nelalocul lor in gura personajelor. Personajele Oanei sunt oameni si vorbesc ca atare.
”
Plotul politist nu vreau sa-l dezvalui fiindca sunt convinsa ca multa lume citeste cartea datorita actiunii. Eu am citit-o datorita cuvintelor. Imi place cum curg spuse de Oana, viu si salatret, cand profund cand cu umor, si pentru mine, asta e suficient.
May 13, 2010 @ 09:55:07
Si se facu de doua cafele 😀
May 13, 2010 @ 09:57:12
Stii bine ca eu sunt mare cafegioaica! Asa ca da, pregateste muuuuulte cafele…ma voi ridica la valoarea lor 🙂
May 13, 2010 @ 09:58:28
Oana, as fi vrut sa mai astept pina sa scriu despre ea…ca sa se ai inchege blogul, dar…nerabdare, deh!