Deci, 47


Am primit cadou o zi liniştită, cu zăpadă. O scriu, să n-o uit. Să nu uiţi, Darie, să nu uiţi! Ce replică puternică. Trebuie să nu uităm, mai ales binele. Deşi avem tendinţa de a face taman pe dos. Binele-l îngropăm, răul îl cultivăm.

Deci, la 47 e ca la 46, dar mai bine.

O prietenă pierdută a revenit în peisaj, ce cadou frumos, adevărat.

Un cor de octogenare, minunate, îmi cîntă “pentru credinţă şi mîntuire!”. Îmi cîntă frumos, din tot sufletul lor trecut prin multe regimuri, prin războaie şi cataclisme familiale, poate cele care sunt mult mai greu de dus…

Nepoată-mea îmi dă mesaj dimineaţa de la serviciu şi mă sună seara şi îmi cîntă în suedeză, un cîntecel frumos care nu ştiu ce zicea, dar Ana m-a asigurat că e de bine, că îmi zice să trăiesc o suă de ani. Nu-s maşină suedeză să prind suta, şi vorba Părintelui, “ce mai e suta în ziua de azi?”

O altă prietenă care se coveresează minute bune cu mama, care răspunde las mobilul meu. Niciuna din ele nu are habar cu cine vorbeşte, dar sunt afabile. După urări, cîntări şi altele, se prind.

Părintele şi Preoteasa, desigur, calzi, blânzi, atenţi. Doar sunt părinţi. Ai mei, ai tăi, ai noştri.

Eu am mulţi părinţi. O am pe mama care îmi urează toată ziua diverse, dar o mai am şi pe soră mea, ale cărei partide de poveşti împănate cu rîs sunt adevărate roţi puse fiecărei săptămâni. E departe dar nu s-a inventat încă acel departe care să ne facă să uităm nopţile copilăriei în care adormeam povestiti, râzând şi uneori plângând, ea în patul de sus, eu în sertarul de jos.

Tot de copilărie mă leagă  şi telefonul  unei colege iubite,  stabilită în Franţa, pălăvrăgim din nou ca-n clasa întâi cînd ne-am cunoscut. Sau ca într.a douăsprezecea cînd ne-am dus care încotro. Ea la medicină şi apoi ăn Franţa. Eu la Bucureşti şi apoi în….unde m-am dus eu.

Masă cu viitoarea noră, mama ei, mama mea, copiii mei. Glume peste glume, unele chiar bune, dar important este să perseverezi, nu-i aşa?

Alţi prieteni, alte telefoane. O prietenă gravidă e ţinută în casă de o răceală, dar programăm o întrevedere zilele acestea. Desigur, ca-n fiecare an sunt şi cîţiva mari absenţi, oameni care sperai să-şi aducă aminte de tine, dar din binecuvântate pricini, nu au făcut.o…Poate mai îngăduie Dumnezeu un an şi o vor face atunci. Să nu uităm că El e cel care ne dă zile, prieteni, sens, tot, tot, tot.

de la tot, la tort.

A mai fost vorba azi şi despre un tort minunat, cu blat de bezea, vişine din vişinată (cred) şi o cremă de te lingi pe degete,  care a făcut drumul din Dămăroaia pâna aici, fără caleaşca la scară….şi toate aceste răsfăţuri, delicateţuri şi uzanţe fericite, turnate printr-o plimbare într-un parc desprins din visele acelea minunate care ai vrea să nu se mai termine.

Câini, copii, adulţi şi ne adulţi, la zăpadă cu noi, în această zi fericită pe care mi-e frică să o numesc egoist, “a mea” . E a noastră. Cunoscuţi şi necunoscuţi.

Bineînţeles, mai presus de toţi, au fost ei doi, pe care nu trebuie să-i “tăguiesc”. Ei sunt cei care îmi fac fiecare zi” a mea” de 23 respectiv 18 ani. Ei sunt “câinii mei credincioşi” care mă iubesc necondiţionat, inclusiv atunci când eu mă contest din toate puterile şi le dau tuturor din jur  argumente solide să o facă.

Ninge liniştit, şi mocăniţa intră-n gară, şi intră, şi intră….

Nu ştiu Doamne, ce am făcut să merit ziua asta, sau cei 47 de ani, dar îţi mulţumesc pentru fiecare clipă şi pentru toţi oamenii pe care i-ai turnat în ceea ce se cheamă existenţa mea.

La mulţi ani, tuturor! Să vă fie plin anul numai cu zile din astea, cu familie, prieteni şi iubire în valuri, valuri.

Doamne ajută!

 

 

2 Comments (+add yours?)

  1. Ema
    Jan 05, 2016 @ 11:35:21

    La Multi Ani!

    Reply

Leave a Reply

