Regina Elisabeta răspunde la scrisori. Scrieţi-i!


Fetiţa de zece ani a unei prietene s-a gândit că trebuie să-i scrie Reginei Elisabeta a Angliei ca să-i spună că au o pasiune comună, caii. Sofia a descoprit că pasiunea ei pentru cai este cel mai bine împărtăşită de Regina Angliei. Şi i-a scris. Şi mai mult decît atât, a pus şi scrisoarea la poştă, şi mai mult decît atît…regina i-a răspuns!

De vineri, de când am aflat povestea o tot întorc pe toate feţele , fiindcă mi se pare plină de tâlc. de fapt, de tîlcuri.

În primu rând e admirabil că pentru acest copil lumea e un loc accesibi, nu-şi pune piedici mentale. A vrut să-i scrie persoanei care însumează toată istoria mondială a ultimilor 50 de ani, i-a scris. E o libertate minunată. Am stat şi m-am gândit care a fost exact vîrsta la care eu am înţeles că între mine şi x sau y e o barieră…probabil acesta fapt s-a consumat intrauterin.

Al doilea tâlc. O mamă pe măsură, care atunci când a venit copilul la ea şi i-a spus că vrea să-i scrie reginei Angliei nu i-a zis “hai, valea! tu nu ai teme de făcut?” ci is-a dus a luat plic, timbru şi a dus scrisoarea la poştă. Aşa cum trebuie să facă orice mamă. Zic, eu. Aşa cum probabil eu nu aş fi făcut. Zic tot eu.

Dar cel mai important tâlc, este desigur, cel al răspunsului.

Am trimis romane la edituri din România care nici măcar nu mi-au răspuns “da, le-am primit”, romane, cap coadă, scrise de mine, ani şi ani. Apoi, am trimis CV uri, mi-am pus în două pagini 20 de ani de eforturi, creativitate, umilinţe, stres şi spaime, şi nu mi s-a răspuns.

Un răspuns este un act regal. Un act de politeţe. Un act de respect al sinelui. Regina nu i-a răspuns Sofiei pentru Sofia, sau pentru PR, că doar nu voia să cucerească o fetiţă din Văcăreşti, regina i-a răspuns fiindcă e Regina. O instituţie construită în sute de ani, o instituţie care reprezintă un cumul de valori. Pe care le aperi. În numele cărora răspunzi. De asta ar trebui să răspundă şi angajatorii, şi editorii, în numele valorilor pe care le reprezintă şi pe care le apără. Dacă nu eşti capabil de un salut, de un răspuns, ce mai pot cere eu de la tine, indiferent ce scrie pe tăbliţa de la intrare sau pe soclu?

Aşa că părerea mea este că regina a făcut singurul lucru pe care-l poate face o regină când i se scrie. A răspuns!

Să ănvăţăm şi noi, să răspundem.

În primul rând, la salut.Am vecini pe care-i salut de 13 ani şi nu-mi răspund. De ce continui s-o fac? Tocmai de aia 🙂 Cunosc mari directori de mari teatre care nu-şi salută colegii actori când îi întâlnesc pe coridoarele marelui teatru.

În al doilea rând, să răspundem oricui ne scrie. Răspunsul este minima formă de respect faţă de sine.

Pe scurt, când avem de ales între a fi ghiolbani sau regali, să alegem varianta 2.

Aşa că de acum înainte, Reginei Elisabeta am să-i trimit manuscrisele şi CV urile, ea măcar răspunde!

God save de Queen, she answers!

 

1 Comment (+add yours?)

  1. misu
    Jan 13, 2016 @ 20:55:06

    🙂

    Reply

Leave a Reply

