e prea vară pentru asta


M-am apucat de greacă. Parţial fiiindcă încerc să-mi antrenez greierul de teama unui alzheimer, parţial fiindcă e limba teologiei. Nu mi-am propus desigur să citesc Septuaginta în original ci doar să ajung să dibuiesc numele sfinţilor din icoane. Sunt acum în faza foarte avansată a învăţării scrierii literelor. Şi mă gândesc cu multă duioşie la toţi copiii, ca să nu spun porobocii(poroboci-punci, oţapoc-aşchie, uric-ţarină, cuvinte luate din Noul testament, din 1648, varainta Belgrad, o limbă frumoasă şi caldă, voi scrie despre ea…)  care se străduie să facă “codiţa porcului”, la b mic de mână, sau o mic de mână. Nu-mi ies nicium literele de mână. Poate din cauza obişnuinţei de a scrie mai mult la calculator, poate din cauza vârstei, dar nu-mi ies şi pace. Bunică-mea zicea mereu că noroc că mă duce mintea că am două mâini stângi. Considerăm bătrâneţea ca fiind o neputinţă fizică în primul rând. Ea de fapt este încapacitatea de a te minuna de ceva nou, de a deprinde gesturi noi, de a merge pe acele cărări pe unde nu ai mai păşit. de a-ţi asuma un final de controlat. De la o vârstă încolo nu mai vrei finaluri care să te surprindă, vrei să ştii că “au trăit fericiţi pânî la adânci bîtrâneţi!) Curiozitaea este starea copilăriei. Cât ne păstrăm curiozitaea, şi ne asumăm acţiuni mânaţi de curiozitate, suntem vii. Nu vorbesc desigur de curiozitatea vizorului ci de aceea care face noi câmpuri neuronale. Fiindcă asta simt eu acum, cu codiţele porcului, că trebuzie să semăn un câmp neuronal şi nu am cu ce. Dar nu mă las.

E foarte simplu să trăieşti până la douzeci de ani, douzeci şi cinci , hai treizeci şi apoi să fii doar repetitivi. Schimbi destinaţia de vacanţă, dar tot la un hotel de cinci stele, tot cu allinclusive….E foarte greu să scăpăm de noi, chiar mai greu decât să ne ducem în spate. Cu ticurile şi fixismele noastre, cu urile noastre şi fricile noastre. De la un anumit punct încolo ne convinfgem că ne iubmim urile şi fixismele, mai mult chiar, că suntem acele uri şi fixisme…dar ce vorbesc eu aici, e prea vară pentru asta…

ţineţi-mi pumnii cu greaca şi dacă ştiţi vreum profesor…deocamdată o fac după manual.

Leave a Reply

