câinele numit oboseală


Am obosit. Oboseala e ca un câine bătut care aleagă în mine, de la minte la inimă şi retur. E un câine prost, bătrîn şi fără dinţi dar care nu vrea să moară.Mîrâie din când în când, câtodată muşcă, din inimă sau din minte, după cum se nimereşte, dar nu moare. Iar eu nu am puterea să-l împuşc, sau mai exact, de câte ori o fac, vine şi-mi linge mîna şi-l mai îngădui o vreme. E un câine credincios, mă urmează pretutindeni. Când văd cum îmi dispar prietenii, e acolo. Când văd cum oameni pe care i-am iubit, câteodată chiar împotriva impulsului meu iniţial, preferă orgoliul propriu relaţiei noastre, e acolo. În fiecare zi sper să-l găsesc mort. Să cedeze şi să dispară,pe neaşteptate, aşa cum a venit. Dar nu, e acolo. Se alimentează din durere, trădare şi micime şi o mai duce o zi. Asta pentru că nu e pretenţios, digeră tot ce-i iese în cale. Relaţii de rudenie date la malaxor pentru o clipă de “divă”, prietenii de o viaţă şterse pentru că nu mai corespunzi financiar, stări de bine şterse de pe suprafaţa pământului fiindcă la un moment dat binele îmbracă altă haină. Câinele numit oboseală digeră tot. Şi când nu mai are ce digera, vomează şi se hrăneşte din nou cu propriile dejecţii.

Să-i iubeşti pe toţi, asta e singurul lucru care-l omoară. Să-i iubeşti aşa cum poate n-ai fost tu iubit când ai venit pe lume, să-i iubeşti fără să ţii cont de vorbele lor, de feţele lor, de trădările lor. Cu cât mai mult te umilesc, cu atât mai mult să iubeşti. Asta omoară câinele. Dar câinele meu e bine mersi. A rupt chiar lanţul şi se plimbă vesel prin curtea nemăturată.

L-am hrănit ieri pentru un an. Să ne ierte Dumnezeu pe toţi şi să ne ajute să ne iertăm unii pe alţii. Am nevoie de resursele acestea de iertare ca de aer. Le simt la fel de acut ca acum mai bine de zece ani când am divorţat. Vîrsta e un accelerator de durere incredibil.

Dar sunt convinsă că-i vin de hac. Simplul fapt că am pus la uşă “Atenţie, câine rău!” înseamnă că am început.

Leave a Reply

