Silence please!


Viaţa mi s-a schimbat radical de când am renunţat la FB, am dezactivat şi toate linkurile la tot soiul de tabloide şi aşa zis quality-uri. Totul s-a simplificat. Îmi mai spune câte unul, altul ceva din ce se întîmplă, dar ajung la mine doar informaţiile cu adevărat importante, filtrate de oameni care-mi plac, ale căror păreri le apreciez şi care nu vor să-mi vândă nimic.

Mai am o problemă cu radiourile din taxiuri. Le spun că fie dau pe Trinitas, fie îl închid. Aşa că evident, îl închid. Apoi lespun să închidă şi staţia. Şi e linişte. De nepreţuit această linişte. Este incredibil că poţi “închide” lumea, cu toată larma ei care-ţi dă mereu senzaţia că un eveniment major e iminent. Fără politică, fără tabloid, fără meteo, viaţa e frumoasă. Poţi trăi ca la ţară chiar şi în mijlocul Bucureştiului. De la prieteni afli de-o carte, de-un spectacol şi cam atât. Duminica te duci la liturghie… Totul e aşezat. Incredibil câtă gălăgie înghiţim….

Ieri la teatru, înainte de începerea piesei, vocea lui Marius Manole ne ruga să ne închidem telefoanele. Normal, nu? de câte ori e ceva important, aşa cum e şi un spectacol de teatru, îţi închizi telefonul. Poate că ar trebui să ni-l închidem mai des. Poate că de fapt îl ţinem mereu lângă noi doar fiindcă nu e nimic important care să ne atragă atenţia. Nu teatru, nu film, nu o şedinţă, nu o partidă de sex, nimic care să merite să dăm telefonul pe silent.

Gălăgia umple un gol, o stare de aşteptare pentru un moment când în viaţa noastră se va întămpla ceva important. Atunci vom închide lumea cu toate zgomotele ei şi vom fi atenţi la acel lucru important. Totul e să nu surzim până când acel eveniment major, dătător de sens , se va întămpla….

Leave a Reply

