Cum am riscat să fiu împuşcată, pentru un pardesiu….


Nu ştiu dacă am mai scris asta pe aici, dar eu m-am măritat pe 21 decembrie 1989 la ora 13. Am fost ultimul cuplu căsătorit sub vechiul regim, de-i tremura primarului panglica mai rău ca pipota porumbelului voiajor din al doilea război mondial.Cu ocazia acestui măreţ eveniment, eu din leafa mea de muncitor calificat la secţia de liofilizate a fabricii Biofarm fără SA mi-am cumpărat un pardesiu. mamă, mamă ce fain era. Nu era palton, era pardesiu, mi-era cam frig în el, dar eram prea îndrăgostită de croiala şi materialul lui ca să-mi pese. Şi iată că pe 22 decembrie în timp ce mergeam cu proaspătul meu bărbat sau cu bărbatul meu proaspăt la Sahia, unde el lucra cameraman,  coleg fiind cu unul Sârbu care făcea filmări, ne-a prins bubuiala pe la Unirii. Toată lumea pe burtă. Vîjîiau gloanţele ca-ntr-un film de Sergiu Nicolaescu ceea ce s-ar putea să fi şi fost…dar gloanţele erau reale după cum s-a putut constata, atunci când toată lumea s-a ridicat în picioare, mai puţin unul, doi, care au continuat să asculte cu urechea pământul..Ei bine, eu nu mă puteam întinde pe caldarâm. Degeaba mă trăgea de mânecă soţul meu, eu nu putea murdări bunătate de pardesiu pe care dădusem aproape leafa mea pe-o lună, de muncit non stop, în trei schimburi. He, he, ce vremuri. Voi scrie ceva despre ele atunci când nu-mi voi mai putea aminti ce am făcut ieri.

Cred că fiecare dintre noi are un asemenea pardesiu. Un “ceva” la care ţine în ciuda logicii, a bunului simţ şi chiar a instinctului de conservare. Asta poate fi ceva bun sau rău, de la caz la caz. Fie e ceva care te defineşte, fie ceva care te distruge. Linia dintre a fi definit sau anihilat e foarte fină. Aviz amatorilor.

Leave a Reply

