NU avem niciun motiv să iubim Biserica!


Nu avem niciun motiv să iubim Biserica. 

Noi vrem să mâncăm, de toate, mereu, în ce cantităţi vrem noi. Biserica ne spune să postim.Aşa că îi spunem Bisericii

-Ce , pe banii tăi halesc eu? Pe ai mei, vezi-ţi tu de treaba ta, eu de a mea.

Noi vrem să bem. Acasă, prin cluburi, pe te miri unde şi cu te miri cine. Biserica spune că trebuie să te abţii.

-Da ce, pe banii tăi beau?

Nouă ne place să ne culcăm cu câţi mai mulţi, mereu, non stop, de câte ori apare cheful şi cheful, stimulat de multă mâncare şi băutură şi de tot ce se zăreşte în jur, apare. Biserica ne spune să nu curvim, să nu prea curvim, să trăuim în abstinenţă. Ba nici măcar să nu gândim.

-Da ce, e corpul Bisericii, e corpul me şi fac ce vreau cu el…

Ne place să adunăm. case, multe, vile cu piscine, maşini bengoase, bijuterii şi cam tot ce se poate aduna. Biserica ne spune să fim milostivi. 

-Cu cine, cu cerşetorii ăştia care cîştigă mai mult decăt mine, cu hoţii aştia adunaţi şi organizaţi de toţi escrocii …

Ne place să ne batem cu pumnul în piept. Căt de deştepţi sunte, cîte diplome avem, cîte în lună ştim şi putem să facem. Biserica ne spune să fim umili, să ne smerim şi să mulţumim lui Dumnezeu pentru tot ce avem..

-Să mulţumesc, pentru ce? Că doar EU mi-am tocit caotele MELE pe băncii şcolii, eu am rupt cărţile, eu…eu…eu…

Ne place să dăm cu pumnul, să înjurăm, să ţipăm, să umilim, să dam afară din birouri amărîţii lumii, să-i punem să aştepte, 

Biserica ne spune să ajutăm, să ietăm, să-i ocrotim pe sărmani.

-Da, ce, eu i-am făcut? ce treabă am eu cu ei…du-se la cine i-a făcut să-i ajute.

Cum deci să iubeşti Biserica şi pe capul ei. Cum cînd îţi cere aşa lucruri imposibile. Şi ce-ţi promite în schimnul sacrificiilor tale. Nimic. Nu îţi promite sănătate, viaţa lungă, nu îţi promite nimic aşa cum o face buddhismul, care te îmbie cu nirvana, sau Zenul care îţi spune că vei depăşi totul, nici măcar multe fecioare nu-ţi promite, nimic. Doar că există o mică şansă, foarte mică, de care nu se simt demni nici cei cu vieţile mult mai curate ca ale noastre, că Iisus Hristos te va mîntui. Că vei sta în preajma lui. Nu o clipă, nu o oră, nu o zi ci veşnic. Şi pentru aceea minimă şansă lăsăm în urmă tot. Sau cel puţin ne dorim să o putem face. De ce? Pentru că “gustaţi şi vedeţi că bun este Domnul” . Am gustat, am văzut şi acum nu mai putem uita. Oricîte eforturi am face. Am gustat şi ştim.Duminică de duminică şi sărbătoare de sărbătoare ne reintipărim acel gust.Şi mergem după el, ca un copoi însetat de viaţă ce suntem!

Leave a Reply

