Electrocutarea e mai buna ca sinele?


Iar n-am scris de un miliard de miliarde de ani lumina dar asta e, eu nu sunt blogger, sunt un civil care mai scrie din cand in cand, in gand de cele mai multe ori. Subiectele s-au adunat asa ca le pun, ca de obicei, de-a valma.Eu sunt valma. Valma, nu Vilma!desi de cele mai multe ori ma simt in epoca de piatra. la fiere.
Am citit un studiu conform caruia oamenii prefera sa fie curentati decat sa stea singuri cu propriile ganduri. La inceput mi s-a parut o exagerare. Dar am intrat pe FB si am citit postarile si m-am intrebat “daca le-ar stinge cineva lumina, peste citate si poze cu animalute, daca nu ar mai putea da share, cine ce ar mai scrie, unde ne sunt gandurile, ce vrem cu adevarat sa impartim si ce avem de impartit”, m-am gandit ca poate concluzia studiului nu e chiar asa de exagerata. Atentie, era vorba de un interval de 15 minute. Atata, 15 minute. Si mi-am adus amintele de perioada cu practica zen cand ma holbam la perete ore in sir, 45 minute, 10 minute plimbare, apoi iarasi 45 minute si tot asa, o zi intreaga, de la cinci dimineata catre seara, zi de sesshin. A fost bun si zenul la ceva. M-a dus la rugaciune.Slava lui Dumnezeu! Apoi m-am uitat pe strada si am vazut ca toata lumea vorbeste la telefon. Vorbitul la telefon a ajuns ceva conex mersului. Mergi, respiri, vorbesti. Cu adevarat nu mai stam singuri cu noi insine. Slava lui Dumnezeu pentru rugaciune. Un exercitiu minunat de a fi tu cu tine si cu Dumnezeu. O alta treime care se adauga treimii. Poate ca totul in jur e treime. Eu cu tine si eul nostru comun, “eutu”-ul nostru. Fiecare relatie intre doi oameni e de fapt o relatie in trei. Cand pierzi pe cineva nu-l pierzi doar pe el ci si persoana constituita din relatia ta cu el. De asta e foarte dureros sa scuturi copacul cu prieteni. Exercitiu pe care eu l-am facut in ultimul timp. Fiindca nu cad doar prietenii, cade si tot ceea ce tu cu el ai pus in acest copac.
Dar ce importanta are asta pentru cineva care nu sta singur cu el 15 minute. 15 minute, sfertul academic in care trebuie sa umpli incaperea cu tine.
Dar ti-e frica sa te gandesti. Asa ca pui mana pe telefon, pe tableta sau pe ce pui tu mana, numai sa scapi de tine. Cat de mult ne uram de fapt din moment ce ne e teama sa stam cu noi insine…Cat de antipatici ne suntem de preferam pe oricine altcineva in locul nostru. Un catelus, o pisicuta, orice e mai bun decat “minele” meu. Adancul meu. Poetul zice “vino tu cu tine toata” dar cine mai poate raspunde la chemarea poetului, cine se mai poate cunoaste pe sine toata daca nu sta singur cu el 15 minute si prefera sa treaca un curent electric pin el decat un gand de-al lui. Pe un talger e un curent electric de-o intensitate considerabila, pe alt talger e un gand de-al tau, ce preferi, omule? Curentul! Curentul!raspunse omul cu o mic.

Leave a Reply

