Sunt pentru spalarea creierului!


In urma acordului dintre Patriarhia Romana si Ministerul Invatamantului privind orele de religie, s-a iscat iarasi o mica furtuna intr-un pahar cu apa plata cu lamaie. Parintii au fost revoltati, sau cel putin asa sustin anumite ong-uri care si-au facut un titlu de glorie din a clantani impotriva religiei. Ideea ar fi ca orele de religie si in special cele de religie ortodoxa, ca despre ea e vorba, ar spala creierele copiilor.

In principiu la orele de religie esti invatat sa fii bun, sa lasi de la tine, sa intorci si celalalt obraz, sa urmezi exemplul Mintuitorului Iisus Hristos care a spalat picioarele apostolilor, care a tolerat sa fie batut, scuipat si ocarat. Pe nedrept, evident! Cum spala acest lucru creierul copiilor? Sau noi ne dorim copii combativi, copii care sa dea in cap, sa urmeze principiul lui “lasa ca-i arat eu lui”, copii pentru care celalalt nu e decat o treapta spre implinirea propriilor pofte si dorinte de putere. de exempli: un copil care participa cu sinceritate la orele de religie nu va ajunge sa conduca masina cu bata de baseball langa el ca sa-si rezolve disputele in trafic. 

La orele de religie copiii invata  ca e bine sa posteasca. Cu alte cuvinte sa se abtina. Sa nu considere ca tot ceea ce poftesc trebuie musai si implinit. Nu vrem si noi ca parinti resposabili sa-i obisnuim sa se abtina de la dulciuri, sucuri acidulate, grasimi, mancare fast food?

La orele de religie copiii invata ca Fecioara Maria s-a supus cu totul dorintelor lui Dumnezeu. Ea s-a supus si a acceptat sa treaca sabie prin inima ei. Nu a fugit, nu s-a revoltat, nu s-a opus. Ce invata copii nostri din exemplul Fecioarei? Sa se revolte, sa dea cu pumnul in masa, sa intrebe cu furie, sa puna sub semnul intrebarii? Nu, ei invata supunerea din dragoste, exact asa cum trebuie sa se supuna si noua copiii nostri, din dragoste. Iisus s-a supus din dragoste, Fecioara Maria s-a supus din dragoste, toti apostolii de asemenea …

La orele de religie copiii mai invata despre sfinti, acesti oameni exceptionali care s-au jertfit pentru Adevarul in care credeau. Idealisti. Oameni pentru care pamntul e doar o trambulina spre cer. Ce invata un copil din exemplul sfintilor? Sa nu se lase impresionat de cei din jurul lui, sa nu caute apobarea celor din jur, sa aiba incredere in el si-n ceea ce el simte si gandeste. Sa aiba curaj sa infrunte si sa fie verticali. Nu prin pumni si prin impunere ci prin iubire.

Cam asta invata copiii la orele de religie care sunt cu adevarat o spalare de creier. Le spala copiilor nostri creierul imbibat de imagini pe care le vad prin metrou sau pe la tv, le spala creierul de desenele animate violente, le spalala creierul de toata pleava pe care noi ca parinti, oricat de bine intentionati am fi, nu putem s-o tinem la usa sufletului lor.

Chiar daca un parinte nu crede, nu frecventeaza biserica, nu are treaba cu cultul, poate fi convins ca cel putin din punct de vedere etic si moral orele de relgie nu au cum sa le dauneze copiilor.

Si inca ceva. Tu ca parinte nu-i poti garanta copilului tau tinerete fara batranete si viata fara de moarte. Nu poti sti ce-l asteapta pe copilul tau in viitor , nu ai de unde sa stii ce vremuri urmeaza, dupa cum se anunta nu e loc de mult optimism… Ce-i poate dauna unui copil sa creada in Dumnezeu? Sa se roage lui si sa fie ajutat de ideea ca ruga lui este auzita? 

Toate studiile arata foarte clar ca oamenii credinciosi suporta mai bine incercarile, durerea, greutatile de orice fel. Si sunt studii facute de oameni de stiinta, nu de preoti…

Poate cineva sa imi dea un singur argument logic, stabil, nepatimas, despre cum influenteaza negativ religia un copil? 

 

Advertisements

20 Comments (+add yours?)

  1. Laura Frunza
    Jun 03, 2014 @ 09:03:05

    Ivona, daca s-ar preda la orele de religie ceea ce ai scris tu mai sus, as vota 100% pentru. Ai expus atat de frumos principiile religiei si concluziile care ar trebui trase din Scripturi, incat ar trebui sa te faci profesoara de religie. Din pacate, insa, in multe scoli realitatea e cu totul alta si lectiile despre bunatate, dragoste neconditionata, abtinere etc se transforma in “Dumnezeu te pedepseste daca nu faci aia si aia si o sa ajungi in iad”. Eu nu vreau sa i se vorbeasca fetei mele despre iad, destul am avut eu cosmaruri pe tema asta cand eram mica. Nu m-a invatat nimeni la ora de religie ca Dumnezeu ma iubeste, a trebuit sa cresc mare si sa invat singura. Azi dimineata vorbeam cu Eliza si ii spuneam ca Dumnezeu iubeste toti copiii, indiferent ca sunt “cuminti” sau “obraznici”, pur si simplu ii iubeste. Si ea m-a intrebat: dar pe adulti, nu? M-a surprins intrebarea si modul ei de gandire. I-am spus ca da. As fi vrut sa completez ca nu toti oamenii il iubesc pe Dumnezeu, dar m-am abtinut. Eu cred ca daca luam la bani marunti oamenii care contesta predarea religiei, vom descoperi ca nu principiile religiei ii deranjeaza, ci mai degraba felul de predare si accentul pus pe partile negative, in loc de cele pozitive. In plus, religia e ceva personal, eu as prefera s-o invat eu acasa ce si cum decat sa las treaba asta in sarcina altcuiva.

    Reply

    • anakin skywalker
      Jun 04, 2014 @ 09:41:28

      stimată doamnă, abordarea dumneavoastră nu este corectă din următoarele puncte de vedere:
      1. Dumnezeu te iubește, dar, după cum spune Biblia, Dumnezeu nu se lasă înșelat. ceea ce va semăna omul, aceea va culege! deci, trebuie spuse ambele aspecte. că unii idioți din presă au văzut doar acest aspect, nu înseamnă că toți trebuie să fim la fel de imbecili și să credem că religia se predă doar sub presiunea focului iadului. cunosc mulți profesori de religie și pot afirma ferm că religia se predă foarte corect, cum a fost prezentată mai sus, în articol, nu cum vor unii idioți din mass-media să credem.
      2. dacă ți se pare că ești atât de pricepută, de ce o mai lași să meargă la școală? de ce nu predai tu copilului acasă tot? crezi că religia este o bagatelă, în care spui că trebuie să crezi în Dumnezeu și să fii bun? este mult mai mult decât atât! dacă ți se pare că este suficient atât, te înșeli!!! așa cum doar o persoană pregătiră poate preda fizica, la fel este și cu religia!!!

      Reply

  2. Petrica Stoenica
    Jun 03, 2014 @ 09:46:48

    Cel mai corect ar fi sa mearga in sanul bisericii copilasii, inca de micuti si apoi la orele de religie vor fi pe aceiasi lungime de unda cu ce se preda

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Jun 03, 2014 @ 10:12:56

      Asa e, Petrica, dar parintii care-si duc copiii la biserica nu sunt in niciun caz cei care se manifesta impotriva orelor de religie!

      Reply

  3. testoasadeserviciu
    Jun 03, 2014 @ 10:02:30

    Laura, multumesc pentru apreciere. Tocmai pentru a se evita astfel de situatii, ca cele prezentate de tine, s-a semnat acest acord. In ceea ce priveste religia ca fiind ceva intim, nu sunt de acord. Biserica inseamna tu si toti ceilalti. Deci nu e in niciun caz ceva intimist. Plus ca nimeni , niciodata nu suplineste mama. Se si spune de altfel ca binecuvantarea de mama e mai puternica decat cea a preotului. Si inca ceva, tu esti un caz fericit de mama, o mama care se straduieste din rasputeri sa ofere copilului ei tot ce poate fi mai bun. Din pacate exista si parinti care nu pot, sau nu stiu, sau nu au ei insisi valori….

    Reply

  4. Shobo
    Jun 03, 2014 @ 11:02:17

    @Laura: Imi aduc aminte de prima ora de religie din scoala. Primele cuvinte ale profesorului au fost: “Dumnezeu este iubire”.

    @post:
    Totul incepe frumos, cum incep toate povestile, caci asta este religia, un basm. Intr-un fel era placut sa ascultam toate acele povesti optimiste. Pana cand au inceput sa ne puna sa invatam rugaciuni. Si poate ca nu e rau sa stii o rugaciune, dar pentru mine, rugaciunea era ceva intim, ceva ce faceam inainte de culcare, singur, doar eu cu Dumnezeu. Si brusc, am fost obligat sa o fac intr-un moment anume al zilei, fara rost, intr-o anumita pozitie si in cor cu inca aproape 30 de copii. Apoi, un alt lucru de rahat, la orele de religie primeam note. Aveam nici 10 ani si am fost obligati sa invatam Crezul. Iar cei care nu au facut-o, au fost pedepsiti cu note proaste. Apoi am invatat despre pedepsele divine, despre rai si iad… si nu ne-a spus nimeni ca sunt doar niste locuri fictive. Si atunci a inceput sa se bata totul cap in cap. Cum vine aia ca Dumnezeu ne iubeste, dar ne pedepseste daca nu ii convine ceva la noi? Cu ce sa gresim atat de tare incat sa ne trimita in iad? Adica, e ok, si parintii ne pedepsesc cand facem “rele”, dar pedespele erau ca nu mai ieseam afara la joaca, nu mai mancam dulciuri, nu mai aveam voie la TV, chestii d-astea, in niciun caz nu ma trimiteau intr-un loc cu foc, smoala, funingine si draci cu bici care sa ma abuzeze. Si atunci a rasarit intrebarea “Oare Dumnezeu chiar ma iubeste?” Si cu intrebarea asta au rasarit si altele, si altele… Intrebari ale caror raspunsuri m-au facut ce sunt azi.

    Si ce sunt azi? Un om care nu crede in Dumnezeu, care nu se roaga, care nu se duce la biserica, care atunci cand bate popa la usa isi doreste din tot sufletul sa ii deschida si sa il ia la goana, care daca un popa ii taie calea isi scuipa-n san si se gandeste ca urmeaza sa se intample un necaz.

    Si ce mai sunt azi? Un om care nu are o bata in masina, un om pentru care conflictele nu se rezolva “cu bataia”, un om care nu posteste niciodata, pentru ca e mai rau sa te abtii de la ceva daca iti doresti acel ceva, un om care nu se apleaca oricui ii cere si care se revolta in momentul in care cineva gandeste, vorbeste sau actioneaza stramb impotriva lui. Plus multe alte lucruri, despre care pot sa vorbesc poate o zi intreaga, dar comentez strict pe text.

    Ce nu sunt azi? Mi-as dori sa pot spun ca nu sunt o oaie… dar din pacate, nu doar religia transforma oamenii in oi. Toata treaba aia cu mielul ratacit de turma… Pai mielul ala si-a dat seama ca urmeaza sa fie taiat, sacrificat (nu jertfit) ca altii sa faca burta mare si a incercat sa fuga! Si nu, nu isi dorea sa ajunga inapoi la “turma”, prefera sa il manance lupii. Pastorul ala care cheama mielul inapoi la turma… parca am vazut un tablou pe tema asta. Pastorul e din profil. Jumatatea cealalta a fetei, cea care nu se vede, este de lup, sunt sigur acum. Mi-as dori sa pot sa spun ca nu sunt o oaie, dar pe lumea asta sunt doar oi si lupi… iar eu nu sunt lup. Cu toate ca, daca stam sa ne gandim putin, lupul nu omoara o turma intreaga, isi ia cat are nevoie sa se hraneasca. Deci nu e tocmai potrivit sa faci oamenii “lupi”. Oamenii sunt mai rau ca lupii. La naiba, nu exista nimic mai rau ca Omul.

    Paranteza: Imi aduc aminte ca eram mic, eram la tara si am gasit o carte cu Pacate! Destul de stufoasa. Era un capitol intreg despre pacate referitoare la intratul in biserica. Pai biserica este “casa lui Dumnezeu”, nu? Dumnezeu are o carte cu reguli referitoare la cum sa intram in casa lui? Nu cred ca am nevoie de un manual ca sa intru intr-o casa. E ca si cum sunt musafir, nu? Stiu cum sa ma comport ca un musafir, nu imi trebuie o carte absurda,cu reguli cretine, sexista, pentru asta.

    Inapoi la religie. Religia… n-ar fi un lucru tocmai rau, ar avea si niscai invataturi bune, dar alea sunt niste concluzii pe care doar noi singuri putem sa le tragem. Despre alea nu ne invata la scoala. La scoala ne invata sa fim oi, sa mergem cu turma, sa fim scuipati in fata si sa intoarcem celalalt obraz, sa fim docili, sa nu ne razvratim, si ca daca totusi o facem, exista cineva care o sa ne pedepseasca si o sa ne trimita in iad!

    Religia, dragii mei, a fost inventata de oameni, a fost cercetata de oameni, pusa in niste carti frumoase tot de oameni, si folosita tot de acestia in scopuri proprii, financiare si politice. Religia este despre… controlul asupra maselor (turmei). Si cum controlezi masele? Le speli creierul. La fel cum o face si televiziunea… dar asta e alt subiect.

    Parintii sunt revoltati ca li se spala creierele copiilor lor? How is that a bad thing?
    Sunt revoltati? Inseamna ca turma se subtiaza incet-incet. How is that a bad thing?
    Biserica pierde controlul? How is that a bad thing?

    In concluzie, prefer sa fiu oaia ratacita si sa risc sa ma manance lupul, decat sa merg ca dobitocul catre abatorul inspre care ma duce pastorul. Si daca as fi parinte, cu siguranta nu mi-as dori ca al meu copil sa fie condus catre abator.

    Reply

  5. testoasadeserviciu
    Jun 03, 2014 @ 13:53:12

    Shobo, stai linistit, randurile nu se subtiaza si biserica nu pierde controlul. De peste 2000 de ani se descurca, se va descurca si de acum inainte. Semnat: o oaie!

    Reply

  6. Bogdan
    Jun 03, 2014 @ 15:12:17

    In cazul asta, oilor, nu mai bine va descurcati voi intre voi? De ce trebuie sa fie si altii obligati sa suporte aceste ore de “religie”?
    Desi principial as fi de acord ca pot contribui macar la ridicarea nivelului etic al copiilor, problema ca este ne indreptam in alta directie
    BOR da dovada de o lipsa de etica, transparenta si ce mai vreti voi inacceptabile pentru secolul 21 – cateva exemple mai jos:
    1. “Profesorii de religie puşi să furnizeze informaţii despre familiile neortodoxe”. Vorbim de o chestie atat de lipsita de etica, incat nici nu mai are sens sa comentez.
    2. Ti se mai pare normal sa sustii in ziua de azi ca Pamantul nu se invarteste in jurul soarelui? Sau mai stiu eu ce alte aberatii? Cautati pe net filmulete – bun, o sa ziceti ca e doar o problema punctuala, nu a intregului sistem. Problema mea e ca de fapt sistemul vrea sa impuna acest gen de oameni, iar eu nu pot fi de acord cu asa ceva!
    3. De ce sa predea doar profesori agreati de BOR? Nu mai exista si alte religii recunoscute oficial in tara asta? BOR da dovada din ce in ce mai mutl de atat de multa intoleranta, incat nu pot avea incredere sa formeze niste copii – care, pana la urma, reprezinta viitorul societatii.

    Pana la urma, acestor profesori le platesc salariile cei care muncesc acum, adica parintii. De ce as plati pentru ca acesti copii sa fie crescuti in sanul intolerantei dictate de BOR???!!!
    Eu am fost crescut de un bunic extrem de religios, am fost si eu si poate inca mai sunt. Cunosc suficient de bine chestii “inside”, incat sa-mi pot da cu parerea. Asa ca nu va pot ura decat sa va duceti usor carapacea – dar nu obligati si pe altii!

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Jun 03, 2014 @ 16:11:12

      Bogdan,
      o sa incerc sa o iau pe puncte.
      profesori agreati de BOR-au fost cazuri de profesori, absolventi de teologie, care erau departe de a fi un model pentru copii. BOR incearca sa evite pe viitor asemenea cazuri.
      Biserica se considera responsabila sa cheme pe toata lumea la “cina cea de taina” de aceea se solicita informatii despre familiile neortodoxe, dintr-o dorinta de a-si indeplini statutul de pastori, nu doar ai celor deja activi.
      Biserica nu sustine aberatii. Daca te referi la teoria Darwinista ea este asa cum ii spune numele, o teorie. Unii o accepta, altii nu.
      Biserica ortodoxa este cea mai toleranta biserica din lume, se bazeaza strict pe ce a sustinut Iisus, pe doctrina intoarcerii si a celuilalt obraz.
      Nu e nicio carapace de dus, nu obligam pe nimeni. Numai bine. Sau poate ar trebui sa spun “Pace voua!”

      Reply

  7. Bogdan
    Jun 03, 2014 @ 16:33:21

    Bun asa! Deci consideri ca pamantul a fost creat acum 7000 de ani si totusi folosesti un calculator? :)))
    Daca BOR (NU am zis Biserica, nici Biserica Ortodoxa, ci BOR, atentie!) e atat de toleranta, de ce face atatea eforturi de a se impune?
    BOR NU are nici un drept de a fi pastorul altora de alta credinta! Ei stiu oricum ca exista si BOR dar au ales altceva si e dreptul lor! Nu trebuie sa se cheltuie atatia bani si sa se apeleze la asemenea tertipuri in numele “credintei”. Tot asa cum nu sunt de acord ca alte secte sa-si faca atata propaganda.
    As da oricand un copil sa fie educat in spirit crestin de catre unul din calugarii cu care am avut contact – dar in nici caz nu unui “profesor” care il invata sa o sa arda in iad sau care ii scoate din scoala fara acordul parintilor! Asta e viziune potrivita pentru acum 2000 de ani, nu pt ziua de azi.
    In ziua de azi ar trebui sa existe alte dispute teologice – de exemplu crestinarea unor fiinte extraterestre, daca acestea exista. Dar nu poti sa ramai atat de mult in urma, sa faci biserici poleite cu aur in loc sa ajuti oamenii sarmani (care totusi se indreapta catre tine) si totusi sa ai pretentii de educator!
    Este strigator la cer si impotriva oricarei morale si etici crestine! De fapt, exista si acel proverb, “nu face ce face popa, ci ce zice popa”! Asta e problema mea – faptul ca biserica ii imbratiseaza pe acesti popi in locul unor adevarati parinti (de care se folosesc doar ca mijloc propagandistic) si da prea mare importanta aspectelor materiale in locul celor spirituale. Iar cand e vorba de probleme spirituale, cum este si educatia copiilor, se apeleaza la spoieli, protocoale si invataturi nu numai habotnice, ci si false. Adevarul este unul, cu multe nuante ce-i drept, dar BOR nu da nici o dovada ca il propavaduieste!
    Pace noua! (nu “voua” – folosirea acestui “voua” e doar o simpla dovada a schismei pe care biserica o creeaza in randul oamenilor, “noi” si “voi”)

    Reply

  8. testoasadeserviciu
    Jun 03, 2014 @ 16:42:37

    Intotdeauna la scoala am invatat materiile la care am avut profesori inspirati, care au stiut sa faca materia vie. Cred ca profesorul de religie nu e o exceptie…Nici eu nu cred in noi si voi pentru ca am experimentat pe propria piele ca voi devine noi cu usurinta…

    Reply

  9. Shobo
    Jun 03, 2014 @ 20:44:15

    As fi de acord ca religia in scoala sa fie o… “istorie altfel”. Din pacate, se urmareste doar indoctrinarea copiilor, care oricum, la varste fragede, accepta totul asa cum li se ofera, fara sa treaca informatiile printr-un filtru al gandirii.

    Iar apartenenta la o religie ar trebui sa fie facuta la majorat, sau la o varsta la care putem sa spunem “da, aceasta religie ma defineste ca om, imi doresc sa fac parte din randul credinciosilor.”

    Nu trebuie sa credem orbeste in ceva doar pentru ca asa ni s-a spus.
    Iar un copil nu stie ce e aia propaganda…

    Urasc discutiile pe tema religioasa. Sunt interminabile.

    Pe o tema undeva paralela, mi-ar placea sa vad cateva pareri despre capul plecat pe care sabia nu-l taie… 😉

    Reply

  10. dora
    Jun 04, 2014 @ 08:11:21

    Religia este o psihologie de suflet și un profesor de religie adevărat va ști cum să se apropie de tineri astfel încât să îi ajute, nu doar să îi educe.De asemenea,religia nu duce la indobitocire ci la inaltarea mintii;lipsa ei duce la retardare.Într-o epocă în care domina rautatea, egoismul,homosexualitatea sau „preferinţa sexuală alternativă” a devenit larg acceptată, ce rau poate face unui copil predarea religiei in scoala??? I
    n Biserică se păstrează cel mai bine firescul vieții, aici se poate găsi modelul de a trăi în armonie cu natura, cu oamenii și cu Dumnezeu.

    Reply

  11. Shobo
    Jun 04, 2014 @ 09:19:42

    “Poate cineva sa imi dea un singur argument logic, stabil, nepatimas, despre cum influenteaza negativ religia un copil?”

    Ok, pentru ca pana acum comentariile mele au fost patimase, trebuie sa vin si cu unul in regula, nu?

    Bun. Religia ne invata sa traim cu frica. (asa se spune, nu? A crescut cu frica lui Dumnezeu) Iar frica ucide mintea.

    I end my statement.

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Jun 04, 2014 @ 11:59:03

      Shobo, frica de Dumnezeu inseamna sa-l iubesti atat de tare pe Dumnezeu incat sa-ti fie frica sa nu-l superi. Asa cum ti-e frica sa nu-ti superi parintii. Pentru ca ii iubesti nu pentru ca ti-ar fi frica de repercursiuni. Oamenii nu merg duminica de duminica la biserica fiindca le e frica ci fiindca se bucura ca-l simt aproape acolo de Dumnezeu si pe toti ceilalti.

      Reply

  12. Shobo
    Jun 04, 2014 @ 12:58:21

    Ba le e frica… le e frica sa nu ajunga in iad in viata de apoi. Daca s-ar simti atat de aproape de Dumnezeu, ar lasa deoparte, macar in biserica, treburile lumesti.
    Iar argumentul tau este cel al unui om cu carte. Exista insa foarte multi care inca mai cred ca e un mos in cer care o sa le dea cu fulgere si o sa ii trimita intr-un ceaun cu smoala daca fac diverse chestii considerate pacate. Si cand esti constant vinovat de ceva, inclusiv ca te-ai nascut (din pacatul stramosesc, nu?) si trebuie sa ceri iertare in permanenta, traiesti cu frica. Ni se induce frica de cand ne nastem.

    Eu cred in ceea ce vad. Si ce vad? Institutia bisericii pacalind oamenii sa faca donatii (pe langa preturile astronomice pe care le cer pentru diverse servicii impuse oarecum de societate), adunand averi impresionante tot de la sarantoci, acoperindu-se cu aur cand altii n-au ce manca sau n-au un acoperis deasupra capului. Asta e realitatea. Si tot realitate e si ca in numele religiei s-au comis cele mai multe crime, atrocitati… genocid chiar. Si daca spui ca nu religia in sine a facut, ci omul… Ei bine, tot omul a inventat si religia…

    Reply

  13. testoasadeserviciu
    Jun 04, 2014 @ 14:21:09

    Shobo,
    vezi tu asta e, ca amestecam mult lucrurile intre ele. Ideea ca Dumnezeu e un ipostas, ca are o concrete, e corecta. Cum arata El, noi nu stim. Treburile lumesti ne e greu sa le lasam deoparte. Exercitiul de a ne da jos lumescul e greu. Necesita multa concentrare si asiduitate. Nu e vorba de vinvi, dupa cum spuneam, ci de abateri de la perfectiune. Dumnezeu ne-a facut perfecti si vrea ca noi sa tinedm spre acea perfectiune toata viata. Chit ca reusim sau esuam, dar sa tindem. cadem, ne ridicam, mergem mai departe. Referitor la tarifele preotilor: de cinci ani de cand merg duminica de duminica la biserica nu m-am intalnit cu ele. Nu mi-a cerut niciodata niciun preot bani pentru a face ceva pentru mine. Poate am avut norocul sa dau peste preoti adevarati care nu se considera prestatori de servicii platite. Nu s-au comis crime in numele ortodoxiei. In ortodoxie esti invata ca e mai bine sa mori tu decat sa omori pe cineva. Spui “omul a inventat religia”…adevarul e ca omul se minuna mereu de frumusetea si maretia si inteligenta lui Dumnezeu si de aceea a simtit nevoia sa-L slaveasca, asa a aparut religia.

    Reply

  14. Shobo
    Jun 04, 2014 @ 21:12:26

    Da, ce-i drept, eu nu ma refeream la ortodoxie neaparat, ci la religie in general, pentru ca desi sunt diferite, bazele lor sunt in mare aceleasi. Dar crimele si genocidul sunt reale. Se numesc cruciade si inchizitie. in numele crestinismului, din care face parte si ortodoxia pana la urma.

    Referitor la tarifele preotilor, desi este doar o gluma, un sambure de adevar exista… http://simplu.mixnet.ro/2012/09/cred-deci-platesc/

    Cu un lucru sunt de acord: faptul ca omul este o fiinta perfecta, la fel ca si universul in care traim.

    Reply

  15. cineva
    Sep 04, 2014 @ 19:44:40

    La noi in comuna, preotul organizeaza excursii in care ii ia doar pe copiii care se duc la biserica, ceea ce mi se pare discriminare pe fata, iar medii de 10 au la religie doar copiii care au cele mai multe prezente la biserica. Ca sa nu mai spun ca le pune stampila pe o foaie de cate ori se duc la biserica, asa se tine evidenta. Multi dintre copii doar din acest motiv merg la biserica. Nu mi se pare normal, sincer!

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Sep 04, 2014 @ 19:50:48

      Cred că e cum nu se poate mai bine să meargă copiii la Biserică. Sf. Liturghie este practic centrul vieţii creştin-ortodoxe. Fără ea nu se poate cineva numi cu adevărat creştin, deci e normal ca Preotul să o aprecieze şi să le arate această apreciere copiilor şi prin ei şi părinţilor, fiindcă de multe ori prin copii li se semnalează şi părinţilor anumite lucruri. Mulţumesc pentru părere şi răspuns. Doamne ajută!

      Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: