Macbeth, 1 mai si reclama la o farmacie


Reclama ne arata un om om/tip/individ/corporatist/tanar care se inalta cu liftul de sticla deasupra orasului ce se “miceste” in fundal. Mesajul e limpede ca buna ziua, omul se ridica la cer mai ceva ca Loredana cu BUG. Textul simte nevoia sa ne spuna si el inca o data, acelasi acelasi lucru ceea ce spune multe despre cat de inteligenti sunt considerati corporatisti si altii ca ei de onor client si onor agentie care a produs spotul…. Ideea e ca farmacia in cauza ofera tot ce are nevoie un individ tanar in plina ascensiune. Si apare un panou cu vitamine, sedative, energizante, calmante, etc Reclama se termina dar incepe adevarata reclama. Reclama la succes care se plateste cu medicamente si sustinere chimica. O sa imi spuneti ca mineralele, sarurile, nu sunt medicamente bla bla bla. Sunt de acord, nu sunt. Dar ideea e aceeasi. “Nu faci fata singur. Ai nevoie de ajutor. Succesul se sustine cu produse de la farmacie”. Si asta chiar ca e o reclama nemincinoasa. Asa este. Succesul, puterea, dominatia se platesc. Singura moneda de schimb:noi. Mintea, corpul, echilibrul, somnul. “Macbeth ucis-a somnul”, astazi mai mult ca oricand. Si Macbeth a dorit putere, ascensiune, succes. Dar ne place sa citim sau sa vedem aceste piese considerand ca in ele e vorba de altcineva. La fel facem si cu Evangheliile. Mereu e vorba de altcineva….

Acum sa revin la mirobolantele imagini cu ai nostri tineri care-n Vama invata la bere cum sa-i faca felul….Alcoolul a devenit din adjuvant, scop in sine. Ne intalnim sa bem. Nu mai exista ca ne intalnima sa una-alta si eventual sa bem. Nu, ne intalnim sa bem. Cu cat bem mai mult, cu atat e intalnirea mai buna. Marea, valurile sunt doar un fundal sonor. Dupa sapte beri ce mai conteaza daca in spatele tau e marea sau gara din Chitila? Important e sa ai unde sa te pisi…Ideea e ca toti acesti tineri de fapt simt ca au ratat un tren. Ca pentru ei viata e lipsita de sens si amuzament si singurul fel in care pot trece prin ea e acesta: ametiti si drogati. Sunt doua fete ale aceleasi monede. Baiatul in sacou, el  care urca si urca si urca intr-un lift ce merge alimentat cu medicamente, antidepresive si vitamine, in parti egale si baiatul care merge-n Vama sa-si puste creierul intr-un fundal frumos.  

Ca dovada ca oamenii nu mai stiu sa se distreseze, sa se simta bine, sunt sumele colosale chetuite in zilele acestea. In cea mai mare pare pe mancare si bautura. …Cel mai bine ne-am distrat cu totii cand eram mici, cand sa fim impreuna era suficient, nu mai conta unde, cum eram imbracati sau daca “posteam” o inghetata sau un suc…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: