Regimul disociat


Traim intr-un regim disociat si slabim moral. Ne disociem de tot ce-l ce greseste si nu ne batem capul daca nu cumva am alimentat greseala. Daca nu cumva facem parte din problema si nu din solutie.

Invatatoarea spagareasa vine dintr-un dintr-un lung de invatataori, medici, functionari, oameni de stat, spagari. O exista oare cineva in tara asta care sa nu fi incercat vreodata in viata lui sa bage in buzunar, sa unga, sa aranjeze…Probabil ca da. Dar…

Daca mergi cu “nasul”, esti ca invatatoarea. Daca furi curent, esti ca invatatoarea. Daca rotunjesti in favoarea ta, esti ca invatatoarea. Daca te uiti in agenda cuiva, in telefonul cuiva, esti ca invatatoarea. Daca dai jos filme de pe net, esti ca invatatoarea. Daca ti-ai schimbat vreodata opinia doar fiindca nu dadea bine opinia ta, esti ca invatatoarea. Daca ai spui cuiva ca arata bine doar fiindca prin acel compliment urmareai ceva in favoarea ta, esti ca invatatoarea.Ai dat spaga politistului ca sa nu-ti dea puncte, esti ca invatatoarea.  Exista o coruptie a gandurilor si a gandirii. Viciul din exterior se cuibareste in fiinta ta. Te uiti in jur si-ti spun “ce daca, toti fac asa”. Iti spui ca toti mint, toti fura, toti ticaloesc si in felul acesta devii un “om intre oameni”.

Haideti sa ne-o asumam pe acesta doamna invatatoare. Haideti sa fim sinceri si atata timp cat noi nu suntem curati sa nu ne mai inflamam. De ce da cineva spaga? Din interes. De ce ia invatatoarea spaga? Din interes. Deci e tocmai, pe tocmai, nu ne da cu virgula deloc. E un troc. Si trocul e o forma primitiva ce dovedeste o societate primitiva. Si saraca. Material si moral.

Faptul ca ne tot miram si ne tot dam ochii peste cap este doar ca sa ne mascam propriile probleme. Adevarul e ca suntem chiar bucurosi cand apar astfel de “fenomene”. Comparativ cu ele, noi toti ne simtim “alba-ca-zapada”. Poate ca am cerut spaga si noi, dar macar am vorbit politicos. Sau n-am cerut spaga, dar ne-am multumit cu ce am primit. Sau am primit spaga, ce-i drept, dar am zambit, am fost recunoscatori, si am spus “vai, nu trebuia!” in timp ce imburdam plicul in buzunar Etc etc

Cunosc medici care au plecat din tara doar fiindca nu voiau sa ia spaga si nu puteau rezista presuinilor de breasla. Cunosc jurnalisti plecati in creierii muntilor fiindca nu mai suportau felul in care se face presa. Coruptia e un val urias, care creste si creste.Nu se stopeaza cu o invatatoare. Daca vrem cu adevarat o primavara in materie de coruptie, sa incepem cu noi. Sa ne coasem buzunarele cu mabitii si sa acceptam ca exista momente in viata cand nu e cum vrem noi. Ca de fapt spaga asta tradeaza. Niste oameni care vor ca lucrurile sa fie nu dupa lege ci cum vor ei. Suntem cu totii o societate de Domnu Goe ajunsi la maturitate” de ce nu vina, eu vreau sa vie!”. Si pentru voia mea sunt gata sa platesc….

1 Comment (+add yours?)

  1. Refinder
    Jan 13, 2014 @ 13:15:15

    Interesant articol

    Reply

Leave a Reply

