deceurile si w.c. eurile


Eu as propune eliminarea intrebarii “de ce” din repertoriul zilei obisnuite. Rareori noi oamenii stim de ce facem una sau ata. De ce venim, de ce plecam, de ce citim una sau alta, de ce preferam vara iernii, etc. In schimb abuzam de deceuri cand vine vorba de altcineva. Cum ar veni e ok ca noi sa fim in completa deriva de constiinta, sa dormim in papuci, dar avem pretentia de la altul sa fie lucid, motivat si cu introspectia la zi. Sa lasam mai lunga lesa deceurilor, zic.

Ma intreb de ce ne linistim noi cand aflam raspunsul la intrebarea “de ce” mai ales atunci cand e afiliata mortii cuiva.

-De ce a murit?

-De batranete.

-A…

Ca si cand ne linistim sa aflam ca cineva a murit de batranete si ne agitam daca a facut-o din cauza vreunei boli grave. Omul a murit. Si cred ca in clipa acestui dialog pentru el conteaza prea putin de ce a facut-o. Si daca pentru el asta nu mai are importanta e greu de crezut ca are mai mare importanta pentru noi. Este doar o curiozitate. Si un fel de a gasi o motivatie logica conform careia noua nu ni s-ar putea intampla asta.

Am introdus cuvantul logic. Cuvant legat intrinsec de ce ce. Si plecand de la asta imi permit sa spun ca omul este logic doar atunci cand a epuizat toate celelalte posibilitati si nu mai are incotro.In restul timpului zburdam vioi pe campia irationalitatii pe care ne bucuram sa o imbracam in haina sensului “nostru”, un sens dat  de noi si care “numai pentru noi functioneaza”. Daca aici vi se naste intrebarea ce efect are aceasta teorie asupra muncii psihologilor va spun ca eu una nu le-as da un ban, m-as duce si mi-as lua de toti banii caramele sau flori…

Nu mai bat campii ca e prea cald si transpir. In concluzie, asa ca sa par ca am avut un de ce pentru care am scris poliloghia asta, in concluzie, daca vreti sa fiti mai calmi, mai linistiti si mai uscati, slabiti-i pe oameni cu deceurile voastre (si prin oameni inteleg frati, mame, tati, iubite, iubiti, sefi, copii, vanzatoare de magazin), aruncati toate deceurile legate de ei la W.C si trageti apa dupa ele…  in schimb mai auto-scurtcircuitati-va cu deceuri. S-ar putea sa fitii martori la o minune 🙂

 

 

1 Comment (+add yours?)

  1. alma nahe
    Jul 29, 2013 @ 09:15:43

    Eu prefer iarna verii. De ce m-aș încadrarea în standarde? Nici greutatea mea nu-i în standard.;)

    Reply

Leave a Reply

