Sa radem de prosti


Sa radem de prosti e sport national in Romania si daca s-ar institui ca proba olimpica, sigur am castiga-o. Daca spui de altul ca e prost tu pari automat mai destept fiindca “sanchi”, te-ai prins ca el e prost.

Multi rad la bancuri pe care nu le inteleg doar fiindca le e teama sa fie catalogati drept prosti. Sau pun citate cu prosti pe Fb doar pentru a se dezice de acesta categorie. 

De ce e o rusine sa fii prost?  Inteligenta sau prostia ne sunt date. Putem eventual taxa proasta crestere, zi eventual pentru ca si faptul de a avea parinti care ne dau (sau nu) o educatie e tot un dat….

Revin la prostie. De unde obsesia asta de a ne afisa calitatile mentale? Este clar ca e veche, de la Tandala si Pacala incoace, dar ma intreb asa…daca am fi fost un neam chiar atat de inteligent, nu am trai acum mai bine? Nu am fi facut oare de-a lungul timpului niste alegeri mai bune?

Cred ca decat sa dam cu piatra in prosti mai bine ne-am orienta sa-i detectam pe cei care nu-si asuma actiunile, deciziile. Eu cred ca un om care nu-si asuma nimic e mai de blamat ca un prost. Lipsa de asumare inseamna lene, lasitate, lipsa coloanei vertebrale, oprtunism desantat etc …si e ceva ce defineste fiundamental societatea noastra. De la oameni politici, profesori, parinti, procurori (toate-s cu p, de ce nu stiu …) nimeni nu-si asuma nimic. Oamenii politici spun ca de vina e electoratul ca-i prost. Profesorul spune ca elevul e prost. Parintele spune ca al lui copil nu l-a ascultat, de prost…Lipsa noastra de a ne asuma ceva din viata noastra si din climatul social si economic se justifica mereu prin prostia celolalti. In momentul in care ne vom gandi sa stam drepti si sa ne afisam deciziile, atunci vom simti mult mai putin nevoia sa spunem ca ceilalti sunt de vina, fiindca-s prosti.

Daca am de ales intre a trai in compania prostilor sau a lasilor, o s-o aleg intotdeauna pe prima. Mai bine sa fiu halita de pericole din exterior decat sa ma manance ai mei…

 

 

1 Comment (+add yours?)

  1. violetaloredana
    Jun 08, 2013 @ 21:11:39

    Din pacate multi sunt invatati de mici (direct, sau doar prin puterea exemplului parintilor) ca atunci cand faci ceva bine este meritul tau, cand ai gresit, e vina altora. Rar am zarit parinti sa isi invete copiii – si sa le dea exemplu personal – ca fiecare decizie, actiune etc. trebuie asumate. Rar. Din pacate.

    Reply

Leave a Reply

