Fara indicatii regizorale!


Imi castig painea, scriind. Nu carti, as vrea eu! (din cartile publicate n-am castigat nicio gaura de la covrig) ci diverse lucruri pentru oameni care au diverse nevoi. Oribil! Nimic mai ingrat. Caragiale spunea, citez din memorie deci extrem de aproximativ “drama poporului roman este ca oricine stie sa citeasca are impresia ca stie si sa scrie”. Nu e o gluma, asa e. Daca as avea cate un cent de la observatiile fiecrui neavenit care mi-a spus sa dau fraza cotita intr-un fel sau altul ca va fi mai bine, as avea acum cel putin trei vile. Dar n-am niciuna. Daca as avea un cent petru fiecre frustrae a mea, as avea un cartier intreg….E din ce in ce mai greu pe masura ce trece timpul. Pe de-o parte fiindca se schimba generatia si cei noi sunt mai tupeisti ca cei “batranai”, pe de alta parte fiindca eu incep sa fac parte dintre “cei batrani”. Nu mi-am permis niciodata sa-i dau un sfat unui medic sau unei femei de serviciu. Nu i-am spus cum sa spele cu mopul, cum sa tina coada, de cate ori sa schimbe apa. Si atunci de ce sunt eu invatata sa scriu de catre ingineri, agenti imobiliari, florararese, alti ingineri, sculeri matriteri, compozitori, avocati si motostivuitori?

Cate carti au citit acei oameni? Cat au stat si au meditat asupra frazei?

Si ce e cel mai ciudat, este ca acei oameni te aleg, te cauta, te platesc (si nu rau) doar ca sa le oferi aceste servicii pe care ei apoi se chinuiesc cu dinadinsul sa le distruga….

In ceea ce ma priveste, mi-e limpede ca e planul lui Dumnezeu de a-mi toci colturile, si ca in cele din urma o sa-i iasa, ca doar e Dumnezeu! dar pana atunci mai rabufnesc si eu nitel (matriterul ar fi zis ca e mai bine putin, dulgherul o leaca, avocatul o idee…)

La baza, sunt regizor (ce expresie, la baza…la varf ce sunt? nu stiu ca n-am ajuns acolo!) si cred ca de acolo mi se trage rusinea de a da indicatii inafara momentului cand sunt cerute.

Gata, sa schimbam subiectul!

E semi-vara si asta imi aduce aminte ca rost de lecturi pe terasa. ca ne putem invarti de-o vorba buna si ca merita sa ne traim vietile fara indicatii regizorale!

Sa fiti fericiti!

Aside

Leave a Reply

