Lordul Jim privind cu jale si tinandu-se de sale…


http://www.cancan.ro/actualitate/prezentatorul-emisiunii-top-gear-ne-face-praf-in-romania-gasesti-localitati-pe-care-ci-iisus-le-ar-numi-usor-inapoiate.html

 

Citesc si aflu ca Jeremy Clarkson stie cum ar numi Iisus anumite localitati din Romania. Mai sa fie! Merg de atata vreme la biserica, imi julesc genuchii sufletesti de ma gasesc cei din echipa adversa si tot nu stiu ce gandeste Iisus. E adevarat ca nu sunt brittish, nu conduc masini de super viteza si nu ma dau in barci cu celebrity. ..

In copilarie am avut o prietena tiganca. Suta la suta. Cu tot tacamul. Cand venea ea la mine sa ne jucam, cand eu la ea. O data, nu aveam mai mult de cinci ani, am deschis eu gura sa zic ceva despre casa ei, nici nu mai stiu ce, dar era ceva ce mi-a atras atentia, ca nu era pe la noi.  Si-am primit o palma de mi s-a invartit capul. Dar atunci la cinci ani, am inteles, ca sub nici o forma, niciodata, nu comentezi gazda. Odata ce ai onorat-o cu prezenta trebuie s-o onoezi si cu tacerea.  Acum, dupa circa 40 de ani am inteles ca palma primita a fost fiindca tiganca eram eu.  Dar probabil ca domnul Clarkson n-a avut o prietena tiganca si nici niste parinti domni.

In ceea ce ma priveste, sunt convinsa, dar absolut convinsa, ca pentru Iisus localiatile nu sunt primitive si evoluate ci doar oamenii. Dar cu siguranta nu se va lua dupa masina, eticheta si accent. Si va rog mult, dragi romani, data viitoare cand mai vine englezul prin tinuturile primitive, sa-l primiti tot cum se cuvine, cu paine si sare (nu in ochi) ca sa-i aratam ca asa primitivi cum suntem, suntem si primitori. Si nu-i alegem pe oameni nici macar dupa suflet….

Leave a Reply

