o lupta impresionanta


Statea leutul de mare , multumit, la soare, pe o bucata de gheata. Se simtea sigur, se simtea bine. privea cu ochisorii rotunzi in camera. Blanita ii lucea. Totul parea cum nu se poate mai bine….Patru orci (balene) se apropie. Ce sa faca patru orci cu o foca de mare, te gandesti…nu le ajunge nici pe-o masea…dar se pare ca in natura nicio masa nu e de neglijat! dar oricum leul de mare,  e in siguranta, pe banchiza. Cele patru orci insa incep sa faca valuri. Se misca intr-un sincrion absolut perfect. Banchiza scartaie si incepe sa se crape. Orcile insista. Leul de mare aluneca in apa. Se zbate, inoata si reuseste cumva sa ajunga la o noua bucata de gheata. Respira greu dar pare multumit, pentru cateva secunde chiar traim, noi spectatorii, cu impresia ca-si va relua siesta la soare…Se pare ca orcile, oricat de mari ar fi, trebuie musai sa apuce leii de mare din spate, de inotatoare. Leul de mare este aruncat din nou in apa, dupa aceeasi schema, se lupta si ajunge din nou pe banchiza… respira greu.Acest ciclu se repata de trei ori, pret de vreo cinci-sapte minute…pana cand, In chiar acel moment in care sa-si traga si coada sus, orca o prinde. Leul de mare este tras foooooarte incet in apa, in timp ce privirea ii ramane atintita in obiectiv. Dispare asa, ca intr-un slow motion, desi nici vorba de asa ceva…

Marturisesc ca de multe ori m-am simtit ca leul de mare. De multe ori am stat linistita pe banchiza mea neavand habar de ce haladuie sub mine. Ma regasec in privirea acelui leu de mare, obosit, haituit  si satul de lupta, care se lasa tras in adancuri…dar nu stiu cum se face, ca de fiecare data, apare de undeva o baliza si orcile mele dispar :))) ce putin pana data viitoare.

E multa invatatura in documentarele despre animale. Lupta lor pentru fiecare petic de pamant, pentru fiecare masa, pentru cresterea puilor, nu inceteaza sa ma fascineze, sa ma intareasca si sa ma motiveze. Si ma uit numai la documentarele “fara santaj sentimental”, adica fara comentarii lacrimogene care sa-mi prezinte animalele in tremenii si emotiile omenesti. Ca  asta nu suport, sa mi se umble la butoane , asa pe fata, fara un ce “finet”! 

7 Comments (+add yours?)

  1. michel
    Sep 24, 2014 @ 17:41:08

    Permite-mi, te rog o completare la mottoul tau: ´´Poate ne inteleg dar nu-si pierd timpul cu nimicuri…´´ Multumesc !

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Sep 24, 2014 @ 19:21:09

      posibil…vai, văzusem aşa de demult documentarul ăsta, âl uitasem şi acum mi-am reamintit…

      Reply

  2. michel
    Sep 24, 2014 @ 23:56:02

    O scurta incursiune in memorie poate, dar vroiam sa subliniez ideea ca omenirea isi pierde timpul cu maruntisuri, adica ´´Hotii de timp´´…

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Sep 25, 2014 @ 09:02:29

      Aşa e. Multe mărunţişuri dar trebuie să ajungem la capătul zilei ca să ne dăm seama că sunt mărunţişuri, bună parte din drum le considerăm foarte importante.

      Reply

  3. un cititor
    Sep 25, 2014 @ 14:13:24

    Buna ! Am senzatia ca de acu´-ncolo vei avea parte de multe, multe comentarii din partea mea, doar daca nu molestez, bineinteles. ´´Culpa´´ iti apartine in intregime, hehehe! N-am ce sa-ti fac, astept cu sufletul la gura sa apuc sa-ti citesc scrierile, e ca un panaceu si in acelasi timp un excelent exercitiu mental. Multumesc, din nou ca scrii !

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Sep 26, 2014 @ 08:03:11

      Mult prea elogioase comentariile, mă bucur de ele dar totuşi e bine să nu exagerăm. Va trebui să citiţi din urmă fiindcă nu prea scriu “la zi” ci doar aşa când mi se “arată”. Oricum, mulţumesc.

      Reply

      • un cititor
        Sep 26, 2014 @ 14:16:33

        Cu multa placere, insa meritul iti apartine-n intregime. Nu vad unde ar fi exagerarea, ti-am scris doar ce simt in adancul sufletului. Sunt de acord cu tine, nu poti scrie nici la comanda nici mecanic. De aceea iti urez inca odata multa inspiratie si imaginatie ( cu exagerarile de rigoare ). Multumesc pentru raspuns si pentru intelegere!

Leave a Reply

