“Eu nu inteleg”…ya! right!


De cate ori e vreo problema care taie natiunea in doua cu fierastraul, problema de genul e mai bine sa fie parizerul rotund sau patrat, oamenii devin brusc foarte argumentaivi, priceputi si plini de pareri. Toate, dar absolut toate vorba poetului, incep cu smeritul “eu nu inteleg”. Tot ceea ce urmeaza dupa “eu nu inteleg” este o dovada a elocintei, inteligentei, culturii, profunzimii celui care declara cu modestie ca “nu intelege”.

Sa ne intelegem. Sa “nu intelegi” ceva, nu e o virtute. E bine sa incerci sa intelegi cat mai multe din viata asta. E bine sa faci eforturi inainte de a emite stupiditati bubuitoare.

Daca tu crezi ca esti mai inteligent decat cel care a facut filmul, nu incepe cu “eu nu inteleg”. Spune-ne intai ce stii despre film, in general, ce stii despre perioada in care a fost facut, ce stii despre actorie, ce stii despre una si desprea alta…nu incepe cu “eu nu inteleg”. Ca nici eu nu inteleg cum iti poti da cu parerea despre viata, filme, moarte, ortodoxie, casatorie, divort, copii si cai verzi pe pereti si sa fii atat de priceput la toate si sa te lansezi in diatriabe sfornaitor-judecatoare,  care toate, dar absolut toate, vorba poetului incep cu “eu nu inteleg”.

Nici eu nu inteleg de unde aceasta obsesie a mortii cuiva care are un cont in banca. De ce simtim nevoia sa ii adaugam valoare prin moarte sau sa denigram. Moartea nu adauga si nu ia nimic. Moartea e o taina care necesita respect si intelegere nu pentru ea in sine ci pentru ceea ce vine dupa ea. Sau daca faci parte din aceea categorie intelctuala distinsa care considera ca dupa moarte nu vine nimic, atunci si mai mult taci, fiindca e finalul. 

Ma rog la Dumnezeu sa ma inconjoare de oameni care incearca sa inteleaga, care vor sa inteleaga, care fac eforturi. Intelectualii care se lauda ca “nu inteleg” sunt la fel de incitanti ca muierile care-si fac un titlu de glorie ca nu stiu sa faca o omleta sau habar n-au unde-i bucataria in casa lor. 

 

 

3 Comments (+add yours?)

  1. Anamaria Nedelcoff
    Jan 08, 2013 @ 09:25:39

    Tocmai am observat, citind postarea ta, că eu distribuisem statusul cuiva care începe exact cu aceleași cuvinte!:)) Mea culpa!:)

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Jan 08, 2013 @ 10:27:07

      Anamaria, or mai fi fiind si oameni care o spun cu onestitate si dorinta de cunoastere. Cred asta. dar e limpede cum e de fapt dupa cum continua.

      Reply

      • Anamaria Nedelcoff
        Jan 08, 2013 @ 11:54:27

        Probabil este un tic verbal, ca ”știi”. Ăla mă enervează pe mine cel mai tare.:))

Leave a Reply

