13


Nu-mi plac urarile, fie ca si fie ca si sa dea si sa deie si da-i si lupta. Habar nu avem cui ce-i uram. Presupunem ca toti vor sanatate, bani si atuncea ii reducem pe toti la acest pat al lui Procust ca sa nu zic Proust, ca sa nu iasa prost. O urare trebuie sa-l aiba in fata ochilor pe cel caruia ii este facuta. Altfel sunt vorbe goale. Dar nu-i asa ca ne-am obisnuit asa de tare cu vorbele goale ca nici nu mai stim ca exista si din altele. Vorbe bortoase de exemplu. Pe care le inghiti si nasc sau fata in tine, de la caz la caz, dar in orice caz, te schimba.

Gata despre urari. Trecem la supersitii. Alta prostie. Sa purtam chiloti rosii si sa avem bani la noi ca sa avem noroc si finante. Ei bine, am sa incep anul acesta cu o pisica neagra, sau aproape neagra ca doar noaptea toate pisicile sunt negre, sa vad ce se intampla. Daca o sa patesc ceva va fi fiindca n-am purtat chilotii rosii, nu am tinut banii in mana sau fiindca mi-a trecut mata nagra prin fata ochilor in niciun caz fiindca am fost tuta, lenesa sau nesimtita. E asa de simplu sa avem supersitii. Ne “scoatem” imediat…din ecuatie si ne bagam in inechitate. Nu noi suntem de vina, de vina sunt pisicile negre si chilotii rosii sau invers, nu conteaza, atata vreme cat noi nu avem nicio responsabilitate.

Dupa cum deja cred ca v-ati prins, ca eu am cititori destepti, adesea ma intreb de ce… poate ca si voi dar acum sunteti politicosi 🙂 deci, dupa cum cred ca v-ati prins, nu-mi place Revelionul.  Mi se pare o petrecere foarte udata, unde cantitatea de alcool trebuie sa fie mare, foarte mare din ce in ce mai mare, ca sa ne poata face sa uitam ca a mai trecut un an, un an in care de cele mai multe ori n-am facut mare branza insa de cele mai multe ori, dar am facut rau cat incape. Un an in care am mai pierdut unul doi prieteni, nu la modul definitiv si dramatic dar dramatic si definitiv. Un an in care am invatat prea putine despre noi dar am comentat foarte multe despre altii. Practic sunt foarte putini anii in care privesti inapoi si n-ai nevoie de alcool ca sa te anesteziezi. Poate anul in care ti s-a nascut un copil, anul in care ai inceput urcusul spre mantuire si…toti cei care au urmat dupa ei! HA! V-am pacalit. O secunda macar o secunda si ati crezut ca urmeaza un discurs melodramatic. Ei bine, nu. Il las pentru la anul si …la multi ani! Sa fiti iubiti si destepti!-o fi asta una din urarile care se potrivesc tuturor????

Leave a Reply

