drag de dragomirna


Am vazut-o la tv. Si mi-am zis ca trebuie sa merg sa o vad. Musai. De fapt, nu mi-am zis nimic, pur si simplu m-a apucat asa o fataiala, un soi de neliniste ca trebuie sa merg s-o vad. Am tot inceracat sa ma conving ca e departe. Sase ore si jumatate cu trenul pina a Suceava si de acolo inca vreo 10 km. Dar n-am putut rezista ispitei. Daca ispita o fi fost.

Am ajuns in gara pentru trenul de sase. Am aflat ca are o ora si jumatate intarziere. Gara de Nord e departe de a fi capatul unui drum catre manastire. Drogati, betivani, cearcane ambulante si injuraturi solitare. Dar poate ca asa trebuia sa fie. Poate ca nu poti simti bucuria ultimei trepte decat daca te impiedici la prima.

Ce spun, douaspreze ore de mers cu trenul…pentru ce? Pentru un loc care depaseste cuvintele. Ar trebui sa inventez niste combinatii de cuvinte care sa descrie amestecul unic de vaci, cai, oi, capre…pascand in libertate pe campie, clopotul proiectat pe cerul albastru de Dragomirna, lacul pe care nu-l incarca nuferi ci stufaris si-o barca, zidurile mari de cetate medievala…plutind totul intr-un ritm dictat de dangatu clopotului si-al toacai…..Clopotul bate liniste, liniste, liniste…Vaca rumega liniste, liniste, liniste….De patru ori m-am trerzit noaptea din cauza  linistii…

Manastirea in sine e o experienta. O sa imi spuneti, poate, ca orice manastire e si eu am sa va raspund, poate ca e asa…dar aici e mai mult decat atat. Aici e ceva care te face sa pui bun inceput. Sa spui, gata! pina aici Nu stiu daca de vina e sacrul inconjurat de ziduri militare care iti spune ca pentru ceea ce crezi in inima ta trebuie sa lupti, trebuie sa aperi. Ca de fapt in tine zace ceva valoros, ceva ce altii ar vrea sa aiba iar tu trebuie sa iti ridici ziduri pe care nu le poate dobori niciun tun, niciun glonte decat daca e tras din iubire, cu iubire. Daca e iubire! Am luat-o razna, stiu. Dar locul acesta descatuseaza teologul din tine, poetul din tine, profetul din tine. Si pofetia mea este ca daca te duci la Dragomirna, sigur te intilnesti cel putin cu tine, cel care erai la respiratia imediat urmatoare botezului, daca nu cumva chiar cu Dumnezeu. In cel mai laic mod cu putinta, e pacat sa nu te duci, si-n cel mai teologic sens, e o binecuvantare. 

8 Comments (+add yours?)

  1. silver price
    Oct 04, 2012 @ 03:19:35

    Nu trebuie sa mori pentru el,trebuie sa simti ca-ti implineste viata,ca este o bucurie de-a fi impreuna si viata este plina.Dar daca iubesti si nu esti iubita,in scurt timp vei fi nefericita,asa ca….nici banii ,nimic nu-ti poate aduce fericirea si nici iubirea adevarata. Degeaba ai tu bani,sau el,daca are bani,iti face cadouri scumpe dar in acelasi timp te inseala…poti sa spui ADIO iubirii.Iubirea adevarata nu tine cont de cadouri,e adevarat ca atunci cand ai bani mai multi poti sa-ti oferi orice,de la a nu-ti lipsi nimic pana la a-ti implini orice capriciu si asta da culoare iubirii,dar… iubirea adevarata este oricum implinita si cu.. si fara bani.

    Reply

  2. Trackback: Cotlonul « Ioan Usca
  3. Reconditionari turbine
    Oct 27, 2012 @ 18:37:32

    Am fost si eu acum cativa ani si am vizitat manastirea Dragomirna. Nu am stat peste noapte acolo, dar m-a impresionat si pe mine linistea profunda care era acolo…parca eram in alta lume 🙂 si linistea sufleteasca pe care am simtit-o ca pe o binecuvantare, ca pe o purificare…

    Reply

  4. Dana
    Nov 14, 2012 @ 08:08:53

    Buna ziua!
    Va citesc blogul de mai multa vreme si va admir. Poate ca o sa vi se para ciudat ceea ce va rog, dar o sa indraznesc totusi. Am aproape 50 de ani si un diagnostic grav, dar care nu presupune un deznodamant iminent. As avea nevoie de un duhovnic care sa ma indrume in timpul care mi a mai ramas. Ma rog, merg la biserica, am un duhovnic , dar in aceasta situatie am nevoie de ceva mai mult ajutor spiritual. Sunt in bucuresti doar de cativa ani si nu cunosc prea multa lume, asa ca nu am cu cine sa ma sfatuiesc in acest sens. Din nou, sper ca nu va par o ciudata.
    Nu ma pricep prea bine cum sa procedez, dar as prefera ca acest comentariu sa nu apara public. Puteti sa publicati doar raspunsul dvs?
    Va doresc multa sanatate si un post care sa va aduca implinire spirituala
    Dana

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Nov 22, 2012 @ 08:46:31

      Dana, nu mi-ai parut o ciudata. M-am tot gandit de atunci la tine si daca mi-ai da si un nume de botez te-as trece si pe pomelnic si m-as ruga pentru tine. Sper sa fii bine!

      Reply

  5. ivonacodruta
    Nov 14, 2012 @ 09:46:27

    Draga Dana, ti-am respectat dorinta si nu am publicat postarea ta. Raspunsul la intrebarea ta e dificil. Nu prea se pot face recomandari la acest capitol. Prietenelor mele mi-am mai permis sa le spun, sa le trag de maneca….dar pe tine chiar nu te stiu deci nu-mi pot permite. Banuiesc ca ai putea continua cu cel pe care-l ai. Si mai ales mergi la Maslu la Radu Voda sau in orice alt loc. “ceea ce la oameni e imposibil la Dumnezeu e posibil”. Te rog nu te supara pe mine ca nu mi-am permis sa iti spun fa asa sau pe dincolo dar e responsabilitatea mult prea mare…Multa sanatate! Doamne ajuta!

    Reply

  6. Dana
    Nov 27, 2012 @ 13:42:42

    Va multumesc ptr ca v ati gandit la mine si mi ati raspuns atat de onest. Deocamdata nu am rezolvat acesta problema, inca mai caut, desi ma lupt cu o cumplita depresie.
    Ptr ca ati fost atat de buna sa ma intrebati, numele meu de botez este dana olga.
    Va doresc multa sanatate

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Nov 27, 2012 @ 17:51:17

      Draga Dana Olga, sunt convinsa ca il vei gasi pe cel potrivit pentru tine. Ma voi ruga si eu pentru asta. Tinem legatura. PS Depresia e semn de lupta. Incearca sa te tii in lumina. Citesti carti care-ti fac bine, ti-as recomanda sa-l citesti pe Parintele Paisie Aghioritul-daca nu cumva deja ai facut-o. Sau pe Parintele Arsenie Papacioc. Sunt doi oamnei absolut solari a caror lumina ajunge si la tine. Ma mai gandesc ce ti-ar putea prinde bine. Sa nu te simti niciodata singura, ca nu esti!

      ________________________________

      Reply

Leave a Reply

