Domnul Goe traieste, il crestem noi!


Vineri am primit un mail prin care mi se aduceau la cunostinta propunerile de restaurante (cluburi) aflate pe o lista (prea scurta) pentru sarbatorirea sfarsitului clasei a opta.

Intai de toate. Nu vad unde-i marea bucurie ca au terminat copiii nostri opt clase. De ce trebuie facute robe si aruncat cu basca-n aer doar ca am absolvit un ciclu gimnazial. Pina nu de mult asta se facea la sfarsitul facultatii (mai ales in filmele americane) apoi s-a mutat acest obicei si la terminarea liceului. Acum se practica si la a opta. Probabil in cativa ani vom arunca cu basca-n aer ca terminara copiii nostri cresa. Mentionez ca baiatul meu a refuzat din proprie initiativa acesta costumatie, pe care a considerat-o penibila si prea scumpa. Inchirierea pentru o zi costa 60 de lei. La drept vorbind, ma bucur ca a facut-o. Eu nu i-as fi interzis-o dar nici mare bucurie nu mi-ar fi facut cu ea. Nu sunt genul de mama care lacrimeaza la felictarile de 8 martie cu “te iubesc, mama!”.

Sa revenim la lista cu locurile de exprimare a bucurie de a fi terminat cu bine opt clase. “Club Bamboo”. Da, acel Club Bamboo unde mereg Pisi cu Providerul ca sa-i cumpere apa plata cu lamaie care costa cat bugetul culturii…Acel Bamboo care a scos expresia “bambuista” ceea ce fie vorba intre noi nu inseamna copil care a terminat opt clase ci de multe ori mai putin, respectiv o licenta pe la vreo facultate de drept de care n-a auzit nici decanul ei…

O alta propunere la fel de smerita este Ambasad’Or. Pentru cei care ati fost, stiti. Pentru ceilalti…sa zicem ca e si mai si decat Bamboo, ca e cu piscina si fita cat Turnul Eiffel. Mai modest pe lista intra si Hard Rock Caffe.

De ce ne miram ca ai nostri tineri la Paris invata la gat cravatei cum sa lege nodul? De ce ne miram ca nu iau BAC-ul daca nu-i lasam sa copieze? De ce ne miram ca la 18 ani se fac praf cu masina de zeci de mii de euro si ce-i si mai grav, mai tarasc in necaz pe inca niscaiva amariti care se nimeresc prin preajma? De ce ne miram ca nu se vinde cartea? De ce ne miram ca suntem agramati? De ce ne miram, noi parintii, care le-am suflat in cur inainte de-a avea ei o gaurica si le-am largit-o pina incape in ea Casa Poporului cu toate basinile din lume….

Culmea e ca noi parintii am fost crescuti (bine!!!) de catre parintii nostri. Am fost invatati ca asta e voie si asta nu, ca nu-i frumos sa vorbesti peste doi adulti, ca e bine sa faci liniste cand altii se odihnesc, ca trebuie sa respectam oamenii batrani fiindca sunt batrani etc Lucruri simple si foarte eficiente ne-au invatat parintii nostri. Dar am uitat. Am vazut multe filme americane in care copiii trebuie lasati liberi, sa se exprime, ca vezi tu Doamne! daca ii tragi o palmuta la fund sau ii faci observatie ii distrugi personalitatea. Daca ridici tonul la el,i-ai scuturat universul. Si tot asa. Si am ajuns sa crestem niste tembeli care cred ca tot ce zboara se maninca si tot ce e in jur li se cuvine. Si la cea mai mica contrazicere, nereusita, se deprima, isi iau viata sau o dau pe droguri care sa-i faca sa uite ca nu sunt stapanii Universului.

Asa ca eu cred, dragi mamici si tatici, ca ar fi bine sa faceti o sedinta cu tancii vostri si sa le spuneti asa, verde-n fata “Dragul mamii, dragul tatii, am doua vesti pentru tine. Vestea proasta este ca nu esti buricul pamantului. Vestea buna e ca se poate trai si asa!”

2 Comments (+add yours?)

  1. Carmen
    Mar 21, 2012 @ 11:33:47

    Felicitari pt felul cum ganditi si va educati copilul! Din pacate,tot mai putini parinti gandesc asa…

    Reply

Leave a Reply

