La dragoste-noi, la baie-ei


În engleză “falling in love”, în franceza, “tomber amoureaux”. Actul îndrăgostirii văzut ca o cădere. Ca orizontalitate. Când eşti îndrăgostit vasăzică nu mai stai în picioare ci culcat. Hm! Aproape că acesatsă idee de cădere sugerează că îndrăgostirea ar fi o stare maladivă. Aşa cum au şi descoperit nişte cercetători isteţi fără viaţă personală…ca toţi cercetătorii isteţi.

 Aşa să fie? Trebuie să cazi în iubire, să fii prădat, vânat, dat de pământ? Altă cale nu există? N-ar fi oare normal ca iubirea să ne tragă în sus? Sa fie anti gravitaţională, selenară…Acest falling in love sau tomber amoureaux cred că te duc mai degrabă la ideea de carnalitate decât la sentimente aerate, primăvăratice. La noi verbul a cădea e folosit mai cu sens, aş zice. “A căzut grea”. Aşa da, are sens. Nu iubire, nu abureală, nu prosteală, sarcina, frate! Atunci da, e clar că ai cazut şi nu te ridici minimum nouă luni dacă nu o viaţă intreagă! Hai că am glumit! Nu-mi săriţi în cap, îmi plac copiii, ţăncii, plozii, infanţii, infamii…Nu, infamii nu e bine …

E interesant cum limba dacă stai să meditezi la ea, să-i dibuieşti dedesubturile îţi vorbeşte despre trăsăturile unui popor.

Românul spune frumos.M-am îndrăgostit. Am intrat în dragoste. Vorbesc din lăuntrul ei. Mi-a căzut cu tronc. Aici verbul a cădea este conţinut în expresia verbală care sugerează impactul devastator al acţiunii. M-a lovit în moalele capului. Mi-am pierdut minţile.

Acum am să fac o săritură peste ax şi am să vorbesc despre bathroom, salle de bain si ….baie. Doar ca să-mi susşin teza conform căreia limba spune multe despre stilul de viaţă al unui popor. Cănd spui salle de bain, ce vezi? Oglinzi, marmură, geamuri mari, lumină…Cănd spui baie-igrasie, abur, odoruri dubioase….

Aşa că la dragoste, punctăm noi, că suntem mai metafizici, mai către sentiment, emoţie, ceva frumos, înălţător dar la baie, ne iau francezii si englezii de nu ne vedem….

PS Acest articol nu este făcut să servească uzului elevilor deoarece este scris la mare mişto, caterincă, gen 🙂

Aside

Leave a Reply

