Tiramisu


Anul de stă să înceapă aş vrea să fie ca Tiramisu: din ingrediente bune, uşor de făcut şi să placă tuturor.Cred că sunteţi de acord cu mine că mai uşor găsesşti pe cineva care să nu agreeze cartofii prăjiţi decât Tiramisu.

Una din vocile afurisite din capul meu mă întreabă:

-Da dacă-i de mămăligă ce are? Că e mai românească, se face uşor şi tot aşa place mai tuturor.

N-aş vrea un an de mămăligă fiindcă e făcută dintr-un singur element. Sau hai trei dacă socotesc şi apa şi sarea. Deci e prea monocordă. Apoi nu-mi place că se dă pe foc. Am tot avut ani din ăştia trecuţi prin foc de tot învârteam, învârteam şi la sfărşit…nimic, mămăligă! Deci nu vreau nici muncă prea multă, nici foc.

Tiramisu are ouă, deci miez, germinează, e viu.

 Brânza cremoasă te face să poţi înghiţi mai uşor eventualele zile mai puţin răsărite.

Pişcoturile( cărora nu ştiu zău de ce li se spune în engleză “ladyfingers” ce degete or avea pe la ei femeile nici nu vreau să mă gândesc!) au un aer sărbătoresc şi îmi doresc un an cu multe zile de sărbătoare.

Cafeaua în care sunt înmuitate e un semn că voi sta trează şi asta numai pentru că voi avea de ce.

Să nu uităm stropul de cognac, whisky, amaretto-numai bun să relaxeze spiritul…

…iar praful de cacao, ei bine, acela este doar ca să-mi amintească de ceilalţi ani şi să mă facă să mă bucur şi mai mult de acesta!

Îmi place că se lucrează pe straturi şi că altemează texturile. Deci va fi un an în care nu ma voi plictisi. Şi cine mă cunoaşte…

Aşa că asta-i. Vă invit pe toţi la anul meu de Tiramisu. Sigur, dacă vreţi. Dacă nu vă las cu anii voştri de ciulama, musaca, zacuscă, poale în brâu, gogoşi sau ce vreţi voi.

Să fie cum vreţi! Sa fiţi iubiţi, fericiţi şi mâncaţi 🙂 Ia mai mânaţi măi, hăi, hăi!

 

2 Comments (+add yours?)

  1. Ciupanezul
    Jan 02, 2012 @ 16:24:02

    La multi ani si multa sanatate sa ai. Fie ca Anul 2012 sa aduca numai fericire, bucurii si bunastare in familie.

    Reply

Leave a Reply

