Combinaţii de n luate cate k între bărbaţi si femei.Rezultate dezastruoase….


Cred că ceea ce defineşte un bărbat este curajul.Sigur, puteţi să mă contraziceţi şi să spuneţi că e maşina, dar eu insist. Am ajuns la această concluzie prin eliminare. Dar înainte de a vă spune ce am eliminat ca să ajung aici, să vă spun ce înţeleg eu prin curaj şi ce nu. Nu cred că să te arunci în apă fără să ştii să înoţi doar ca să salvezi pe cineva, e curaj. Nu cred că să dai cu pumnul în masă şi să ridici tonul e curaj. Nu cred că să îţi expui defectele e curaj. Nu cred că să-ţi expui muşchii e curaj.

Curaj înseamnă să mergi pînă la capătul deciziei luate de tine. Ai decis că ai o bătălie de dat, poate că nu ai estimat bine adversarul, poate că are mai mulţi arcaşi decît credeai, dar nu te întoarce pe călcâie. Luptă-te şi dacă e nevoie să mori, mori. Până la urmă sunt de acord cu muma lui Ştefan cel Mare. “De eşti tu acela, nu-ţi sunt mumă eu”. 

Oscilaţiile, doi paşi înainte unul înapoi, explorarea universurilor posibile, pendularea între dacă şi parcă, cum o fi, ce-o păţi, sunt pur feminine.

Ein Mann, ein Wort! Asta este definiţia bărbatului, din punctul meu de vedere.

 Şi acum mă uit în jur. În politică, ce văd? Posesori de cromozom Y care zburdă dintr-un partid în altul după cum li se fâlfâîie.  Li se fălfîie, că erecţii nu pot avea evident! decât bărbaţii.

Mă uit în societatea civilă. Ce văd? Divorţuri, divorţuri, divorţuri. Cele mai multe sunt din cauza bărbaţilor care vor alte femei, mai tunate şi mai puţin devreme acasă. Şi din a femeilor care se uită prea mult la filme romantice în care bărbatul n-are altă treabă decât să-i presare ei petale de trandafir, dimineaţa , la prînz şi seara.

Mă uit în sport. Ce văd? Păi tot ce văd în lumea politică şi-n societatea civilă.

Mă uit în armată…sau poate mai bine, nu!

Mă uit în artă. Discuţii, discuţii, discuţii. Căte discuţiii, atîtea reveniri.

Nu dau cu piatra. Nu cred că bărbaţii sunt de vină că au uitat cum să fie bărbaţi. Am muncit cot la cot cu ei pentru asta. Am vrut funcţii de conducere şi bani mulţi. Am vrut să nu mai stăm acasă să ne creştem copiii. Din ce în ce mai multe femei care se laudă că şi-au reluat serviciul la nici o săptămână după ce au născut. Am bătut cu pumnul în masă că suntem la fel. Şi am ajuns la fel. Bărbaţii sunt nişte muieruşti. Iar noi suntem bărbătoase. Şi ne mai miram că nu ne merge bine. Femeile cred că să fii feminină înseamnă să-ţi pui o fustă scurtă, cercei lungi şi pantof cu toc. Bărbaţii merg la sală şi trag de fiare convinşi că asta le va ridica nivelul de masculinitate.

Ce-i de făcut? Cum să ajungem înapoi la un firesc al lucrurilor. În niciun caz prefăcându-ne că e bine. În niciun caz acceptând că astea sunt vremurile. În niciun caz printr-o campanie socială. În niciun caz printr-un vaccin. În niciun caz printr-un teledon sau  printr-o impunere exterioară. Nu e nevoie să danseze nimeni pentru acest vis al nostru! El se va împlini doar printr-un execrciţiu de conştientizare care duce simplu, firesc, către iubire.

Să ne iubim pentru că suntem diferiţi. Să sărbătorim aceste diferenţe, să fim măgulite că suntem femei. Să îi admirăm că sunt bărbaţi. Să cultivăm în ei curajul şi în noi terenul pentru curajul lor. Orice ar înseamna asta….

 

 

 

 

6 Comments (+add yours?)

  1. Cristian
    Dec 30, 2011 @ 10:47:46

    “Curaj înseamnă să mergi pînă la capătul deciziei luate de tine.” Cu scuzele de rigoare dar, asta inseamna uneori,…prostie. Dusa, cum altfel, pana la capat !

    Reply

  2. testoasadeserviciu
    Dec 30, 2011 @ 11:36:20

    Cristian, da, Ideea însă era alta.

    Reply

  3. poezim
    Dec 30, 2011 @ 13:11:04

    mai articolul asta va fi inteles de fete si mai putin de baieti 🙂

    Reply

  4. testoasadeserviciu
    Dec 30, 2011 @ 13:52:53

    🙂 da, cred ca da. Din pacate. pentru baieti. Si pentru fete 🙂

    Reply

  5. Cantemir
    Dec 30, 2011 @ 14:15:28

    S-au scris si se scriu mii de pagini despre efeminarea barbatului zilelor noastre…Ba chiar s-a ajuns sa se studieze in universitati efectul anticonceptionalelor din apa de baut! Sunt multe de spus dar ideea e aceeasi. Iar tu ai scris-o bine. Felicitari si pentru ca e aproape Anul Nou, indraznesc sa bag in batatura o capra, un urs, un plug:
    http://camarasdelumini.wordpress.com/2011/12/30/obiceiuri-de-anul-nou-in-bucovina/
    La multi ani!

    Reply

Leave a Reply

