la o aniversara


Nu stiu daca imi iubesc tara sau nu fiindca habar n-am ce-i iubirea. Daca ma gandesc la iubirea pentru copiii mei, atunci ea e un amestec de permanent gand, cu o vaga ingrijorare si cu o dorinta de a le fi bine. Nu am un permanent gand la tara mea, nutresc pentru ea o ingrijorare si in general am o dorinta de a-i fi bine. Doua din trei nu e ok fiindca iubirea daca e, nu poate fi decat totala, altfel nu e iubire, e doua din trei.

Daca ma iubesc la iubire ca la aceea resimtita pentru barbatii din viata mea, e o pasiune de necontrolat, o senzatie ca trebuie sa fiu in permnenta linga ei si o senzatie ca respir prin delegare. Nu simt o pasiune de controlat pentru Romania, nu am senzatia ca-i musai sa fiu mereu linga ea, merge si de la departare…cat despre senzatia de respirat prin delegare ce sa mai zic…poate prin derogare. Deci aici stam la zero din trei.

Daca ma iubesc ca la iubirea pentru parintii si sora mea atunci e linistea ca va fi mereu la fel, bucuria de a-i fi intalnit ca familie si un respect fara limita. Cu Romania, ce sa zic. Sper din tot sufletul ca nu va fi mereu la fel, ma bucur ca ne-am intalnit dar in ultima vreme pot scruta ideea ca ne vom desparti mai tarziu sau mai devreme cat despre respect fara limite…nu stiu ce sa zic.

Daca ma gandesc la iubirea mea pentr Dumnezeu simt….ca nu insemn nimic daca El isi muta privirea de la mine, dar am certitudinea ca nu si-o muta si bucuria de a sti asta. Cu Romania am intradevar ideea ca nu insemn nimic, nu simt ca ma priveste in mod direct si nu ma bucur deloc ca stiu asta. Asa ca iata, una din trei.

Deci pot spune ca daca imi iubesc tara, mi-o iubesc cel mai aproape de felul in care  o mama isi iubeste copiii. Cu dorinta de a le fi bine, cu un soi de permenta ingrijorare si cu ideea ca mi-am facut partea mea. Restul e….la multi ani!

Leave a Reply

