Festina lente


Am vazut un afis cu “cel mai rapid pianist din lume”. Mi-am zis wow!, inseamna ca asta in loc sa cante Rachmaninov concertul no 2 in aproximativ  jumatate de ora cat dureaza el il canta in 10 minte si-n timpul celor 20 de minute ramase mai ai timp de-un shopping la mall sau de un epilat brazilian. 

Acum serios, ce sens are sa ne dezvoltam niste abilitati pe cat de impresionante pe atat de inutile? Cand ar putea fi util sa canti repede la pian? Cand se scufunda Titanicul, ca sa apuce sa auda toata lumea finalul concertului sau cand intra avioanele in Turnurile Gemene….Banuiesc ca omul are o dexteritate incredibila, o digitatie de exceptie sau ceva pe acolo dar pina la urma muzica e traire, emotie si chiar ceva in plus…ce rost are sa bagam si aici viteza? 

Oare daca s-ar inventa pilula care sa ne faca sa ne traim toata viata intr-o singura zi pe repede inainte, cu toate emotiile ei, incercarile ei, cu iubiri si dezamiri, ce am face, am lua acea pilula? La cat de prosti suntem, probabil ca da!  Mai ramane intrebarea cine ar produce acea pilula, ingerii vietii sau al mortii? Hmmmm! Ce intrebare grea 🙂

Iei pastila, tac pac, cresti, te indragostesti, te inmultesti si mori si cate cevauri intre si asta-i tot.

Asa ca eu am sa sar peste cel mai rapid pianist din lume. Si peste cel mai rapid amant din lume. Si peste cel mai rapid avocat din lume. Si peste cel mai rapid istoric din lume. Chiar si peste cel mai rapid sofer din lume am sa sar… Nu de alta dar se spune metaforic ca Dumnezeu a creat lumea in sapte zile. Daca era valoare in rapiditate Evanghelia ar fi consemnat  “si Dumnezeu a creat lumea rapid”…

Nu va grabiti, savurati. Tot ce e de savurat. Si totul e de savurat. Chiar si o zi proasta. Mai ales o zi proasta. Fiindca datorita ei o vei degusta apoi pe cea buna. Graba nu-i din sursa buna. E din sursa sigura dar nu buna…asa ca incercati sa scapati de graba….Asa ca acum savurati:

http://www.youtube.com/watch?v=x8l37utZxMQ

6 Comments (+add yours?)

  1. Canguru'
    Nov 12, 2011 @ 16:21:10

    Superbă gândire! Dar nu-mi spune că n-au fost momente când ai gândit: “Ce-aş vrea să mă culc acum şi să mă trezesc peste şase luni”! Şi nu neapărat din cauza iernii şi frigului…

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Nov 12, 2011 @ 16:31:54

      Can-gurule, cu toata parerea de rau, fiindca te voi dezamagi, va trebui sa spun ca nu. Si cand mi-a fost tare greu, am mai injurat, ma mai cracnit, am mai scancit dar nu mi-am dorit niciodata sa ma culc si sa ma trezesc peste sase luni. In primul rand pentru ca atunci as fi murit de curiozitate apropo de ce am pierdut in cele sase luni. Cu siguranta in cele sase luni s-ar fi intamplat si ceva bun, ceva ce evident as fi ratat si atunci m-as fi infuriat…Ca sa nu spun ca nu ai nicio certitudine cu aceasta optica ca peste sase luni nu vei dori sa te culci din nou inca sase luni si apoi inca sase luni…si totul s-ar transforma intr-o insailare de somnuri pina la moarte….Asa ca eu iti recomand ca data viitoare cand ai o zi proasta, s-o digeri incet, asa precum sarpele boa elefantul si sa vezi ce se intampla…dar eu iti doresc sa n-ai prea curand o astfel de zi!

      Reply

      • Romeo
        Nov 29, 2011 @ 15:09:01

        Băi stii ceva! Eu m-am culcat odată leneş am dormit grăbit şi m-am trezit etern! Adormisem de fapt cu capul pe pangar!

  2. Vania
    Nov 12, 2011 @ 19:16:45

    Când savurez ceva, sunt grăbit. Probabil, cel mai grăbit din lume…

    Reply

  3. testoasadeserviciu
    Nov 29, 2011 @ 15:14:22

    Romeo, tu esti un caz aparte. Asta-i blog pentru muritorii de rand si Vania 🙂

    Reply

  4. Romeo
    Nov 29, 2011 @ 16:27:45

    Ahaa, am priceput sunt un caz fără parte. Ei lasă ca cine împarte parte-şi face!

    Reply

Leave a Reply

