Curs intensiv de limba romana


Imi tot apar reclame care vor sa ma invete limba engleza, franceza, germana, suedeza, thailandeza. Imi promit ca ma invata repede, in vreo 21 de zile 🙂 bine si ieftin. Stau asa si ma intreb. Un curs de invatat  limba romana in 21 de zile o fi? De ce consideram ca stim limba romana numai fiindca ne-am nascut in ea. Eu una declar sus si tare ca n-o stapinesc mai mult decat isi stapineste o dresoare pitonul. Ca tot au vuit tabloidele zilele astea ca nu stiu ce sarpe al unei dreasoare a decedat. Asta asa, ca sa-mi declin marile referinte culturale.

Revin. Plecam de la premiza ca limba romana o stim din scoala. Sau de la parinti. Pe de alta parte nu e an sa nu radem de perlele de la Bacalaureat. Sunt din ce in ce mai multe si mai savuroase, ca sa zic asa.  Cat despre parinti… o vorbesc si ei cum pot, cum au invatat la randul lor de la parinti.

Cred sincer ca n-ar strica sa facem din cand in cand cate-un curs de limba romana. Eu una m-as inscrie. Si i-as inscrie pe toti cei care apar la tv sau scriu prin ziare. Obligatoriu. Vrei sa vorbesti la tv? Un scurt este. Il treci, vorbesti. Daca nu, inveti si faci mata o cerer de aparitie cand o stii. Multe din erorile comune care creaza legile ulterioare ale limbii pleaca de acolo.

Cu exceptia catorva profesori care o stapinesc cu adevarat bine si astia din ce in ce mai rari, limba romana a ajuns sa fie vorbita dupa ureche iar influentele din exterior sunt din ce mai multe. Daca sunt profesori titluarizati cu sase, e limpede ca si expertiza si exigentele lor sunt in consecinta. Americanii si-au facut un titlu de glorie din acele spelling contest. E tot un exercitiu de mentinere a unei limbii care primeste constant influente din exterior. Oare noi nu am putea avea ceva similar?

Deci cine s-ar mai inscrie la un curs intensiv de invata limba romana? Sau daca vorbim cinci limbi internationale romana nici nu mai conteaza.

4 Comments (+add yours?)

  1. Trackback: 27 Ianuarie « Ioan Usca
  2. Trackback: „Negru de fum” – Ivona Boitan « Ada Pavel
  3. Trackback: O singură carte « Cu arma la vedere!
  4. yousef59
    Apr 30, 2011 @ 17:30:02

    Sigur eu m-as inscrie…

    Reply

Leave a Reply

