Semne de intrebare, semne de mirare


M-a pus aghiuta sa intru azi in Carturesti. Hay, cine naiba mai citeste cand toata lumea scrie?  Poate fiindca tocmai am inceput de scris o noua carte voi fi fost mai sensibila, asa ca femeia gravida care in loc de sinapse are o conversatie intre doua ovare, dar m-a frapat avalansa de carti. Multe bune. Sigur, poate ca nici 5 % dintre autorii aceia nu au univers si valoare, poate ca prea putini dintre ei vor ajunge sa schimbe viata vreunui cititor (inca meditez asupra temei influentei literaturii asupra realitatii 🙂 ) dar chiar si asa….Cat de bun trebuie sa fii ca sa ajungi nu pe un raft in Carturesti ci in pliul cerebral al vreunui om? Care-i scopul pina la urma? Spunem povesti, povesti, povesti, din ce in ce mai multe povesti si teorii si principii amestecate impreuna cu crampeie de filozofie, le bagam pe toate intr-o mare rasnita le facem terci si le servim de noi. Oare o fi ramas vreun adevar nespus? Vreo poveste neinventata? Pot aduce eu ceva nou, ceva cu miez, ceva cu sens? Sau de fapt singurul lucrur care conteaza este sa scrii o carte care sa faca un pustan sa uite ca l-a parasit iubita, o mama sa suporte ideea ca nici luna asta nu-si permite nimic si un barbat sa-si infrunte golul  interior dat de prea multe femei si prea deloc iubire?  Sau totul e doar un act de  sustinere a uitarii la nivel planetar. Scriitorii scriu ca sa uite, cititorii ca sa uite. Oare citim ca sa intelegem ce traim sau citim ca sa uitam ce traim? Nu e de fapt toata foamea asta de literatura un mare escapism? Iar faptul ca acum se scrie asa de mult nu dovedeste doar ca viata e atat de grea incat avem nevoie de acest opium litrar ca sa putem s-o induram?

PS  Am plecat cu achitii de peste 200 lei. Uitare de 200  va rog 🙂 Prezentari  in curand.

3 Comments (+add yours?)

  1. Iulian
    Jan 16, 2011 @ 19:27:06

    Da. Am intrat si eu in Carturesti. Dar azi 16 dec. Fara rezultat. Nu am stiut ce caut. Doar am intrat. Dar evident ca m-a atras ceva. Cand voi afla ce, voi spune. Deci nu am luat nimic. Dar si intratul e un inceput. Cred.

    Reply

  2. Trackback: Ce bloguri din ro. mi-au plăcut în 2010? Uite, astea! | [D][S][N]
  3. Trackback: Ce bloguri din ro. mi-au plăcut în 2010? Uite, astea! - [D][S][N] | [D][S][N]

Leave a Reply

