CRACIUNUL MINCINOSILOR CAP 1


1 SCRISOARE DE LA MOŞ CRĂCIUN

Data de 2 decembrie a zguduit din temelii micul oraş Ionas. Cu toate că părea o zi de iarnă ca oricare alta, cu soare moale şi câţiva fulgi răzleţi, lucrurile au explodat odată cu deschiderea cutiilor poştale. Toţi copiii din oraş au primit câte-o scrisoare. Scrisă pe hîrtie gălbuie cu cerneală aurie. Ghiciţi de la cine? De la Moş Crăciun!  Era primul an în care în loc să îi scrie ei Moşului le-a scris Moşul lor. La început au crezut că e o glumă. Dar bineînţeles că nu era aşa. În prag de Crăciun nu-I arde Moşului de glume. Scrisorea spunea cam aşa.

“ Dragă Ana …sau Maria…sau Tudor..sau Sanda..sau Andrei…sau Dragoş…sau Sofia…sau Mara…sau Alexandru…sau Ştefan…sau Grigore…” Toti cei 272 de copii din oraş erau numiţi. Unul nu fusese uitat. După care scrisoarea continua:

“Ştiu că veţi fi surprinşi de faptul că Moşul vă scrie. Dar anul acesta e un an special. E anul în care decid dacă mai este sau nu mai este nevoie de prezenţa mea. Vedeţi voi, m-am săturat să se îndoiască anumiţi copii de existenţa mea. M-am săturat să îmi scrie scrisori în care să-mi promită că vor fi cuminţi, că vor mânca legume şi fructe şi mai ales că nu-şi vor mai minţi părinţii. Eu le aduc tot ce-şi doresc dar ei uită de lista lor de promisiuni. An de an promit şi apoi uită. Şi ca şi când nu ar fi de ajuns, apoi mă critică. Ba că aş fi prea gras, ba că nu aş fi deloc. Şi ei cred că nu mă prind. Sau că uit. Sau că sunt senil. Senil dragii Moşului înseamnă cu mintea dusa. Adica tra-la-la Ei bine, dragi copii, mă prind, nu uit, nu-s senil.Nu-s tra-la-la deloc. Mai mult decât atât, vă spun acum clar şi răspicat că eu am un loc special înlăuntrul vostru din care ştiu tot ce faceţi, tot ce spuneţi şi tot ce gândiţi. Nu vă spun care e acel loc, asta rămîne taina mea.

Ca să n-o mai lungesc, că doar suntem în preajma Crăciunului, am decis să schimb regulile. Anul acesta de Crăciun nu îmi veţi mai cere voi mie ceva, ci vă voi cere eu vouă.

Vă cer ca pe data de 8 decembrie, la doua zile după ce vine Moş Nicolae, ştiţi voi, seara când ghetuţele care lucesc de curăţenie se umplu cu nuci, mere şi alte  bunătăţi să îmi returnaţi toate jucăriile pe care eu vi le-am adus în ultimii trei ani. Da, aţi înţeles bine, le vreau înapoi. Vreau sa le duceţi pe toate, să nu uitaţi niciuna oricât de mică şi să le lăsaţi în faţa bradului din Piaţa Primăriei. Aş vrea să nu uitaţi nicio jucărie si mai ales să vă aduceţi aminte ce i-aţi promis în aceşti trei ani Moşului.

Daca mai mult de 100 de copii vor răspunde rugăminţii mele, voi continua să vin. Dacă nu, am să las lumea fără Moş Crăciun.

Ca să ştiţi  câţi copii se pregătesc să-mi răspundă şi cum staţi, în aceeaşi piaţa a Primăriei, sub brad, voi afişa în fiecare dimineaţă, scris în zăpadă, numărul exact al copiiilor care vor să facă aşa cum i-am rugat. Ştiu că e greu să dai înapoi dar numai aşa înveţi să preţuieşti ce ai primit.

Cu drag, Moş Crăciun

PS  Nu le spuneti părinţilor nimic. Asta este numai între voi şi mine. Este secretul nostru”

Inutil să vă spun cât de miraţi au fost copiii. Poate vă întrebaţi cum au reuşit să citească nişte copii care nu sunt la şcoală scrisoarea de la Moşu. Dacă vă întrebaţi asta e bine, înseamnă că sunteţi copii deştepţi. Ei bine, după ce deschideai hârtia, care părea goala, o foaie alba doar, începeai să auzi vocea Moşului în capul tău şi pe foaie apăreau literele scrise cu cerneală aurie. Era ca şi când de fapt Moşul le citea scrisoarea, fiecăruia în parte, cu glas blând şi liniştit.

Şi colac peste pupăză, a început o vijelie groaznică care a smuls beculeţele care decorau deja oraşul. Era ca un semn pentru copii că Moşul nu glumeşte. De aici înainte povestea noastra va urmări câţiva copii din Ionas care au făcut tot ce au putut să-l salveze pe Moşul.

pentru comenzi :

 ivonacodruta@yahoo.co.uk

oanastoicamujea@yahoo.com

Cei care vor autograf pe carte sa specifice pe comanda. Cartea costa 20 lei si se trimite prin posta.

8 Comments (+add yours?)

  1. Trackback: Cartea de miercuri – Crăciunul mincinoşilor « Idei pentru mamici si copii
  2. testoasadeserviciu
    Nov 17, 2010 @ 12:25:29

    Multumesc mult, Laura! Fiind vorba de prima carte ilustrata complet de baiatul meu iti dai seama ca imi doresc mult sa fie un succes. Si tu m-ai ajutat!

    Reply

  3. Gabriela
    Nov 18, 2010 @ 09:51:41

    Frumos tare! vreau si eu! o sa vin eu sa o iau, cu tot cu autograf!
    si cred ca o sa iau mai multe, pentru cadouri, ca tot vine luna lui mosu’.

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Nov 18, 2010 @ 09:59:40

      Gabriela, cu drag. Ajungi la Gaudeamus? Sa te gandesti cate vrei si sa-mi spui. cu autograf, evident!

      Reply

  4. Trackback: Pentru week-end – evenimente, concursuri, reţete « Idei pentru mamici si copii
  5. Mada
    Nov 19, 2010 @ 21:28:05

    Pare interesanta cartea asta, poate mi-o fac cadou de Craciun 🙂

    Am doua intrebari: pretul ramane acelasi la cartile cu autograf, nu? Si care este costul transportului? Multumesc anticipat 🙂

    Reply

  6. Loredana
    Dec 01, 2010 @ 11:43:05

    foarte frumoasa idee de carte! poate ajunge si pe lanoi, prin Australia

    Reply

Leave a Reply

