Cine se lasa pacalit?


O prietena care si ea scrie si inca bine, (  nu, nu e vorba de Oana Stoica Mujea care e fugita momentan in munti 🙂 )mi-a spus ca i-au placut primele 3 capitole din “Negru de Fum” pe care le-a citit pe www.suspans.ro  cu toate ca ii aminteste de Philip K Dick dar ca ea probabil le-ar fi scris altfel pe alocuri. Treaba asta pe mine m-a uimit. Eu cand citesc ceva imi inlocuiesc vocea din cap cu cea a scriitorului. Il las pe el sa preia controlul asupra mea, eu ma anihilez complet. Cu alte cuvinte, in timp ce citesc, nu sunt critica deloc. Decat daca citesc o carte proasta si atunci de cele mai multe ori, o arunc cat colo. Literalmente. Un scriitor prost e un om care-ti fura viata, un fel de vampir, nu merita prea multa intelegere si compasiune…

E interesant cum poti citi cu distantare sau prin totala anihilare.  Este cred si urmarea scriiturii dar si urmarea unui fel de a fi. Atunci cand naratiunea e la persoana I e mai usor sa intri in hipnoza, de exemplu. Dar dincolo de scriitura, cred ca exista cititori cinici, care vad totul prin prisma personalitatii lor si altii ca mine, care se lasa usor pacaliti. Si la teatru, eu prefer teatrul clasic, in care ca spectator sunt pacalit ca acolo sub ochii mei personajele traiesc. Dar acum ce sa spun, ca pina in clasa a cincea am crezut in Mos Craciun si chiar si acum mi se mai pare ca-l zaresc din cand in cand. Da nu ma dati de gol…

Astept sa imi scrieti daca voi va lasati pacaliti sau cititi critic. Si in ce masura asta depinde de scriitura sau de voi. Si evident, daca mai credeti in Mos Carciun…

6 Comments (+add yours?)

  1. Ada Pavel
    Oct 28, 2010 @ 14:55:09

    Ce copertă avem! Super! Cartea la Gaudeamus?
    Păi, în Moș Crăciun nu cred. Dar cred că cineva ne ascultă dorințele.

    Reply

  2. Trackback: 5 (jumate din zece adică) « Ada Pavel's Blog
  3. Vania
    Oct 29, 2010 @ 10:08:21

    La scris nu mă prea pricep, dar Moş Crăciun există în mod indubitabil!

    Despre Negru de fum aş vorbi după apariţie, deşi plănuisem o parodie a primelor trei capitole, da’ m-am luat apoi cu Moţiunea…

    Reply

    • ivona codruta georgescu
      Oct 29, 2010 @ 10:14:43

      Vania, cred ca poti parodia mai bine daca citesti mai multe capitole 🙂 dar daca ai inspiratie ….Ma bucur pentru Mos Craciun ca inca mai crede cineva in el 🙂

      Reply

Leave a Reply

