Kahlil Gibran-Nebunul


Azi e ziua lui fii-meu cel mic, implineste 13 ani, asa ca am o stare speciala. Si ma gandesc sa va fac cinste cu ceva lieratura gourmet. Ceva ce sa va unga pe suflet. M-am oprit la Kahlil Gibran.

Vulpoiul-Kahlil Gibran

Un vulpoi se uita-n zori la umbra sa si spuse:

“La pranz voi manca o camila”.

Si asa, toata dimineata si-o petrecu cautand camile.

Pe la amiaza insa, din nou isi vazu umbra si zise:

“M-as multumi si cu un soarece”

Cu toate ca a scris, n-a fost scriitor. Cu toate ca a pictat, n-a fost pictor. Kahlil Gibran a fost un spirit liber. Nicio conditionare sau etica nu-l poate defini exact.

S-a nascut in Liban, intr-o familie crestina si  a emigrat la 11 ani in America, impreuna cu familia. Cu toate acestea, a continuat multa vreme sa scrie in araba si sa faca naveta intre State si Liban. Intalnirea cu Jung din 1913 i-a marcat pe amandoi. Teoretic, Kahlil Gibran i-a facut portretul,  practic a fost alinierea a doua spirite curioase aflate in aventura sondarii interiorului uman ce nu se releva la microscop.

Fișier:Khali Gibran.jpg

“Ambitii-Kahlil Gibran

Trei oameni, la o masa, intr-o taverna. Unul era tesator, altul tamplar, al treilea plugar.

Spuse tesatorul”Azi am vandut un giulgiu fin pe care am primit doua bucati de aur. Sa bem vin cat cuprinde!”

“Iar eu, zise tamplarul, am vandut astazi cel mai bun sicriu pe care l-am facut. Vom manca si o friptura buna linga vin”

“Eu doar am sapat un mormant, zise plugarul, insa stapinul meu m-a platit dublu. sa mincam si turte cu miere!”

Si toata taverna seara a mers bine caci ei comandara in multe randuri vin, carne si turte; si toti se veselira.

Hangiul isi freca mainile de bucurie si zambea nevestei lui, caci oaspetii aveau dare de mana.

Cand plecara, luna se inaltase deja in inaltul cerului si ei mersera pe drum candtand si chiuind. Hangiul si hangita ramasera in pragul usi, orivind in urma lor.

“Ah, spuse hangita ce oameni!Atat de generosi si de veseli! Numai de ne-ar putea aduce norocul asta in fecare zi!Atunci fiul nostru n-ar mai fi nevoit sa se spetaesca muncind in fiecre zi in taverna.I-am putea oferi o buna educatie, ca sa devina preot!”

Manastire intr-un picior, ghici al cui fusese giulgiul…

si pentru ca am inceput intr-o nota festivista, data de aniversarea fiului meu, inchei intr-una la fel. printr-o urare. Le urez tutror copiilor de azi si de ieri, sa traiasca intr-o lume in care aplecarea catre interior si spiritualitate sa existe si oameni asemenea lui Kahlil Gibran sa fie apreciati.

9 Comments (+add yours?)

  1. Ada Pavel
    Aug 25, 2010 @ 11:53:01

    La mulți ani!!!

    Reply

  2. testoasadeserviciu
    Aug 25, 2010 @ 13:50:09

    Ada, mersi mult! te pup 🙂

    Reply

  3. isis
    Aug 25, 2010 @ 16:33:03

    Sa-ti traiasca si sa se bucure de tot ce e frumos in viata asta!
    …si un dar… in tema 🙂

    Reply

  4. Vania
    Aug 25, 2010 @ 19:19:29

    La mulţi ani!

    Reply

  5. Oana
    Aug 27, 2010 @ 18:56:20

    Bravo, Ivona, bravo! S-au daca ai vazut ca am luat-o razna ai zis sa nu-mi spui si mie? Sa-ti fie rusine 20 de minute incheiate, da?
    La multi ani, sa-ti traiasca, sa infloreasca si sa va bucurati unii de altii in fiecare moment!!!!
    Dar tot sa-ti fie rusine 🙂

    Reply

  6. Trackback: Raţa – IV | Ioan Usca

Leave a Reply

