Rubiate -Omar Khayyam


Omar Kayyam e greu de spus ce a fost. Poet, matematician, filozof, astronom si mai ales, fin cunoscator intr-ale omului si vinului. Rubiatele, sunt catrene, niste mici perle de intelepciune, pe care le poti folosi ca suport pentru iluminare sau doar ca sa-ti dezmierzi sufletul cu ele.

“Am vazut un olar, la roata lui cantand

Modela vase amestecand

Glorii de imparati,

Lacrimi de om de rand”

Spuneti si voi, asta e filozofie, poezie, mantra, rugaciune, postulat, manifest sau e pur si simplu un suflet rostogolit in cuvinte.

“Bea vin si taci, secunda zboara

Nesocotitule, te crezi cumva comoara,

Pe care hotii intr-o zi

S-o jefuiasca or veni?”

Asa ca daca intr-o zi, simtit ca va e sufletul greu, puteti incerca sa cititi un rubiat de-al lui Kayyam. S-ar putea sa ajute! eu sarbatoresc cu el 100 de posturi pe blog. De aceea am vrut sa va ofer acest festin de vorbe bune 🙂

“M-a parasit iubita. M-asteptam.

Cand imi era aproape, ce singur ma simteam!

Dar fara ea, pustiul ma napadeste acum.

Sunt singur si cu gandul pe draga-mi o adun”

4 Comments (+add yours?)

  1. Ada Pavel
    Aug 23, 2010 @ 17:50:13

    „Cand imi era aproape, ce singur ma simteam!” Nu prea e bine, nu?
    Felicitări pentru cele 100 de posturi. Eu am blog dinaintea ta, sau cum se explică faptul că am mai multe? 😕

    Reply

  2. Zorin Diaconescu
    Aug 24, 2010 @ 06:14:41

    Felicitări!
    … pentru cele 100, dar și pentru frumoasa alegere!

    Reply

  3. Zorin Diaconescu
    Aug 24, 2010 @ 06:17:30

    Felicitări!
    … pentru primele 100, dar și pentru alegerea subiectului.

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Aug 25, 2010 @ 19:43:20

      Zorin, multumesc! Am vazut abia acum comentariile tale fiindca nu stiu de ce, mi le-a bagat in spam…

      Reply

Leave a Reply

