Fahrenheit 451


Asa se cheama filmul lui Francois Truffaut din 1966. Si se cheam asa pentru ca la 451 de grade fahrenheit arde hartia. Intr-o societate a viitorului, totalitara, cartile sunt considerate periculoase si  in consecinta, distruse. Un un grup de oamnei decid sa invete cate-o carte pe dinafara. Fiecre om din grupul acesta invata pe dinafara cate o carte si numai una. Astfel incat devin oameni carti. Si se intalnesc in paduri si  spun fragmente, fiecare din cartea lui, adica se lasa citit de ceilalti. Ei bine, mi-am adus aminte de asta nu din cauza caniculei ci fiindca am declarat cuiva ca eu nu sunt scriitor. Si mi-a zis ca dau dovada de falsa modestie.  Ei bine, eu o sa ma consider scriitor atunci cand cineva va fi dispus sa devina “om/carte” pentru vreuna din cartile mele. Pina atunci, sunt doar un spunator de povesti. Cat despre intrebarea eu ce carte as deveni…inca ma gandesc. Am o lista de vreo zece carti.Dar fiindca sunt lenesa, probabil as invata o carte subtire. Voi? Oricum, filmul merita vazut si meditat pe marginea lui chiar daca la nivel de imagine si ritm al naratiunii o sa vi se para poate putin prafuit. Cat despre cartile pe care poate chiar le-as arde….intr-o alta postare, la iarna cand va fi mai rece…

12 Comments (+add yours?)

  1. Iulian
    Aug 17, 2010 @ 16:29:51

    Nu stiu daca mai sunt in stare sa memorez ceva dar sincer mi-as dori sa pot ajunge la aceasta performanta. Chiar si cu cateva cuvinte puse in plus (sau in minus) de mine. Si acum o bomba. M-as baga la una dintre cartile tale. Nu spun care ;o)

    Reply

  2. Oana
    Aug 17, 2010 @ 17:35:10

    Devin eu om-carte pentru tine 🙂

    Reply

  3. cristiangheorghe
    Aug 17, 2010 @ 18:01:14

    un film excelent. Un avertisment mereu actual. Am scris si eu candva despre el, aici:
    http://cristiangheorghe.wordpress.com/2009/06/26/celsius-233/

    Reply

  4. testoasadeserviciu
    Aug 17, 2010 @ 18:06:57

    Da, asa e…actual…

    Reply

  5. Ada Pavel
    Aug 18, 2010 @ 08:32:10

    Mi-ar fi plăcut si mai mult să fie o carte. Sincer. N-am mai urmărit un film de… nici nu mai știu.
    Hai să-ți spun ceva:
    „Mulțumesc. Asta e cea mai frumoasă rugăciune pe care o știu. Mulțumesc. Mulțumesc.”
    Nu cred că voi uita asta vreodată.

    Reply

  6. Cristian Gheorghe
    Aug 18, 2010 @ 16:56:08

    @Ada Pavel: Filmul este ecranizarea romanului omonim al lui Ray Bradbury.

    Reply

  7. Ada Pavel
    Aug 19, 2010 @ 09:08:40

    Am înțeles. mulțumesc!

    Reply

  8. Gabriela Milodin
    Aug 19, 2010 @ 14:12:58

    Draga Ivona, eu deja am invatat fragmente din “Cu sange rece si albastru.” Sunt un micut om-carte in devenire. Te iubesc.

    Reply

    • ivona codruta georgescu
      Aug 19, 2010 @ 14:16:03

      Gabriela, si eu pe tine 🙂 Ma bucur ca esti un micut om carte pentru Cu sange rece si albastru !!!

      Reply

Leave a Reply

