Wilt-Tom Sharpe


Asta e cartea din cauza careia mai aveam putin si eram data jos din tren. Intr-un compartiment mic, inghesuit, cu plusul rosu incins si garniturile topite ma apuc sa citesc Wilt. Dar asta sa ma ierte Dumnezeu, nu-i carte de se citeste, e carte care se hahaie. Eram sase oameni, cinci dintre ei vroiau sa ma omoare. Periodic ii speriam fiindca pufneam in ras. Oamenii de caldura mai motaiau, mai visau o vreme, isi facea fiecare planuri in capul sau, cam ce-o sa faca odata ajuns la destinatie si cand le era lor leneveala mai draga uite-ma si pe mine cu un hahahaha de golan turbat. Primele dati mi-am cerut scuze. Apoi deja nu mi-a mai pasat. Ma distram prea tare. Incercati sa va imaginati umorul englezesc in cea mai pura forma si apoi sa-l multiplicati de n ori si iata stilul lui Tom Sharpe si al lui personaj genial Wilt.

Wilt este un profesor de engleza. Pina aici, nimic deosebit. Doar ca el incerca sa predea Impartatul Mustelor a lui Golding anului III Macelari sau anului II instalatori. Cum ar veni, sa-i adun eu pe cocalareii mei de sub geam, sa-i bag intr-o clasa mica si amarata si sa le predau Preda. Ca sa fac un calambur pe baza de caldura cauzatoare la cap. Asa ca nu e de mirare ca in loc de Golding ajunge sa fie vorba in propozitie despre o papusa gonflabila, obiect sexual, ce este omorata cu ferocitate si vajnica politie engleza  cerceteaza. Bineinteles Wilt e vinovat. Bietul Wilt, pe linga politie si idiotii de la scoala o mai are si pe Eva, care face cat zece si-i si intrece. Eva, consoarta, bineinteles. Autoritara, doritoare de a fi la curent cu toata filozofia new age, o bomboana de fata. Doar ca-i o bomboana care-i ridica frecvent lui Wilt glicemia. Daca vreti o carte scrisa bine, cu personaje pline de umor, o satira perfecta a zilei de azi cand toate se duc pe apa sambetei si noi tragem apa, va recomand seria Wilt.

Daca vreti ceva mai profund, puteti medita la relatia sot si sotie, la cat de usor e sa te casatoresti cu cineva total nepotrivit, la efectele berii asupra libidoului si alte asemena. Nu, daca vrei ceva profund, pune mana pe Nietsche. Sharpe e pentru oameni care stiu sa rada! Enjoy!

3 Comments (+add yours?)

  1. Iulian
    Aug 14, 2010 @ 06:03:56

    Pe vipia asta, seria Wilt poate fi cea mai buna alegere intr-adevar. O recomandare de luat in seama pentru cei care nu au citit-o inca.

    Reply

  2. Nicu Maxim
    Nov 16, 2014 @ 07:49:03

    ceau. asa patesc eu acum cu “marea aspiratie”. toatà lumea din casà e disperatà deja de hohotele mele care izbucnesc cànd toti se asteaptà mai putin . E o pepitàde umor ce am descoperit-o din intàmplare. nu mai scapà Tom Sharpe- o sà-i citesc toate càrtile

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Nov 17, 2014 @ 09:36:02

      Da, are un umor excelent. :i eu am mers la sigur cu el atunci cand l/am recomandat cuiva despre care stiam ca are simtul umorului.

      Reply

Leave a Reply

