aiureli in prag de seara


M-am intors de la mare, a fost frumos, intr-un fel romanesc. “Romanescul” este este o categorie in sine. Vreau sa ma apuc de scris. Sunt de acord cu Vania, scrisul se face dimineata, pe creierul gol, inainte de a spune doua vorbe celor din jur, inainte de orice.

Am citit patru volume din Cleopa. Interesant om. Daca nu cumva a fost mai mult…L-am simtit aproape. Poate parea ciudat sa stai la plaja cu ‘taica popa” pe saltea, mai ales ca volumele au poze de-ale lui si pe coperta unu si pe coperta patru. Daca aveam un aparat sa fac un film cu fetele celor care treceau pe linga mine as fi facut un filmulet grozav. Daca aveam niste falusuri nu s-ar fi mirat nimeni, dar asa, ogajdii, cruci…

La mare am gasit chiar si tarabe cu carti bisericesti si obiecte de cult. In bazar, printre altele. M-am gandit ca intr-un fel e bine ca sar in calea omului dar parca tot nu era ceva bine…dar poate ca ma insel eu. Am avut surpriza sa constat ca fiecare volum al parintelui Cleopa pe care eu il  luasem din Bucuresti cu 15 lei la mare era 8. Si eu am luat zece volume. Am facut un calcul. M-am enervat. Apoi m-am gandit ca poate banii aceia s-au dus pe ceva bun…Dar si acum mi se pare aiurea ca o carte bisericeasca pusa pe taraba la malul marii, in bazarul din Neptun sa coste jumatate din pretul pe care il are la o biserica de cartier din  Bucuresti…Mercantilisme, mon cher, recunosc! dar tot te pune pe ganduri…Oricum, intalnirea cu Cleopa face toti banii. Nu doar pentru ce spune. Ci pentru caldura cu care o face. La fiecare vorba si la fiecare pauza dintre doua cuvinte, in spatiul acela alb, simti cum te iubeste si cum te invata.

3 Comments (+add yours?)

  1. adakiss
    Jul 20, 2010 @ 08:15:13

    ce frumos ai spus!
    Bine ai venit! Sper că te-ai simțit bine și că ai avut vreme frumoasă!

    Reply

  2. testoasadeserviciu
    Jul 20, 2010 @ 12:53:22

    Da, am avut o vreme de vis si o cazare foarte buna! In cocnluzie a fost frumos. Dar scurt!

    Reply

  3. adakiss
    Jul 20, 2010 @ 17:20:56

    ata este… a fost măcar!

    Reply

Leave a Reply

