Prostia romaneasca!


Suntem un popr de snobi. Orice cacat care vine plutind pe Dunare este primit de romani cu gura cascata, ca fiind din Occident. Il inghitim, il digeram si-l scoatem pe dos cu mandria ca am digerat ceva important!  Dam bani grei pe carti proaste numai fiindca sunt “traduse” si strambam cu dispret la mari nume ale literaturii romanesti.Vampiri, varcolaci, draci si lune pline si amare sunt geniale, se ingurgiteaza pe nedormitelea si se savureaza si pe marile ecrane. N-am nimc impotriva lor, atata vreme cat nu traim cu ideea ca ele sunt “inceputul si sfarsitul”

 Astazi s-a dat Bacul la Romana. Moment emotionant si evident o noua sursa de perle. Pacat ca nu le putem vinde ca ne-am scoate tara din impas financiar. Am citit ca doua eleve de la un liceu uman din Bucuresti, capitala Romaniei, tara cu istorie si cu cateva descalecaturi, se intrebau cine a scris Cel mai iubit dintre pamanteni. Ei bine, duduile care beau apa plata cu lamaie in Bamboo nu auzisera de extraterestrul Marin Preda. Problema este cu atat mai grava cu cat incultura le este salvata de una din mame,  care sustine ca daca ai de ales intre Goethe si Preda e normal sa-l alegi pe Goethe ba mai mult lanseaza  intrebarea, noi ce am alege intre Preda si Goethe…Geniala intrebare!

Stimata doamna, eu una, as alege Preda. Dar inainte de a spune de ce as alege Preda ma intreb de unde ideea asta proasta de a face comparatii. Ce are Preda cu Goethe? De ce trebuie sa alegem? De unde a aparut Goethe?

Imi pare rau pentru Preda! Merita o tara mai buna. Ar fi trebuit sa plece asa cum au facut-o Cioran, Nae Ionescu, Brancusi, Tzara. Dar el a preferat sa ramana si sa arunce perle la porci. Recitesc acum Viata ca o prada si voi scrie despre ea. Cat de curand. Urmeaza si Cel mai iubit dintre pamanteni. Si in general, o sa incerc sa scriu mai mult despre romani. Despre Blaga. Si Mazilu.Si Nae . Si altii si altii…pe care nu-i meritam fiindca ii lasam sa moara cu incultura noastra crasa si cu snobismul nostru de sorici dambovitean!Sa ne fie rusine!

7 Comments (+add yours?)

  1. adakiss
    Jun 28, 2010 @ 11:42:17

    Ai dreptate. Și, dintr-un motiv fără motivație 😀 , mă simt vinovată de postarea asta…

    Reply

  2. testoasadeserviciu
    Jun 28, 2010 @ 12:51:25

    Adakiss, poate odata cu generatia ta sau cu cea care vine dupa tine sau habar n-am cand…dar sper ca va veni si acea generatie care sa nu faca zadarnica cultura noastra sa o recupereze si sa-i invie pe toti acesti mari scriitori care nu pot fi vii decat daca sunt cititi daca nu, sunt inutili…

    Reply

  3. simona
    Jun 28, 2010 @ 14:17:18

    Ce-i cu tine?

    Reply

  4. testoasadeserviciu
    Jun 28, 2010 @ 16:47:17

    Simona, am zile in care ma mai enervez si eu 🙂 Dar imi trece…ce altceva as putea face?

    Reply

  5. adakiss
    Jun 30, 2010 @ 14:51:50

    mi-am amintit o chestie… Materia de la limba română e integral din texte românești. Dar dacă îți trimit o listă cu sugestii de cărți pe care să le citim vara asta, vei fi profund dezamăgită.
    Acum, nu vreau să învârt cuțitul în rană, dar…

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Jul 02, 2010 @ 20:42:25

      Astept sa imi dai lista de sugestii de lectura…sunt chiar curioasa daca vrei iti dau si eu o lista…

      Reply

  6. testoasadeserviciu
    Jul 02, 2010 @ 20:40:54

    Adakiss, te rog trimite-mi lista cu sugestiile de lectura…sunt chiar curioasa!

    Reply

Leave a Reply

