1001 de povesti cu talc-povestea 1


Pur si simplu, cerul acesta care atrana invers, ma seaca de orice voiosenie. Eu fiind in general o persoana moralizatoare si tembel voioasa. Asa ca cerul asta ma reduce la trista mea latura moralizatoare. Si fiindca nu cred ca morala mea e indicata multora, incep azi un ciclu de povesti scurte, culese de prin tot felul de colturi ale lumii. Nu de catre mine. Ele sunt in general povesti trasmise pe cale orala, pe care din cand in cand cineva le mai pune si pe hartie. Sunt persane, sau evreisti, tibetane sau ortodoxe, de multe ori se amesteca intre ele , de multe ori originea le e schimbata precum copilul la maternitate. Nu conteaza, oricum. Ceea ce conteaza este ca sunt scurte si ele iti ofera intelepciune cat ai sta intr-un picior. Eu una le-am adunat din Iisus, din povestile zen scirse de Anthony de Miello, din Cecul Mincinoslior al lui Jean Claude Cariere , de la Osho si de la bunica-mea. Pina la urma, tot aia. Important e ca ele raman in tine si lucreaza.

POVESTEA NO 1

Intr-o zi imamul (sau preotul ortodox, catolic, romano catolic, greco catolic sau rabinul …) a venit la slujba si a constatat ca in toata sala nu era decat un om. Un grajdar. Nu parea grajdarul nici foarte curat nici foarte destept si in niciun caz nu foarte dornic de iluminare. De fapt cand a intrat imamul, grajdarul tocmai se pregatea sa se care la ale lui grajduri ca-i era urat, asa singur. Parea prea insetat de cunoastere. Si poate ca nu avea multe calitati grajdarul nostru dar era sincer.

Imamul ((sau preotul ortodox, catolic, romano catolic, greco catolic sau rabinul …) cand l-a vazut numai pe prapadit in sala, s-a scarpinat in cap desi il manca in alta parte, si se gandea daca e sau nu e cazul ca pentru un spirit al lui Allah(sau Dumnezeu sau Buddha) sa tii ditamai predoslovia. Imamul, siret, s-a gandit ca cel mai bine e sa arunce pisica la partea adversa.

-Dat fiindca nu ai venit numai tu singur azi la slujba, crezi tu mai grajdarule, ca merita ca eu, ditamai imamul, sa tin o slujba numai pentru tine?

Grajdarul saracul a simtit ca ia foc sub asa intrebare grea. Ce sa spuna si el cu mintea lui de grajdar.

-Prea inalte, eu sunt numai un grajdar, dar eu stiu asa, ca si daca am un singur cal prapadit in staul, io tot ii dau sa manince!

Imamul, surprins de profunzimea raspunsului, isi aduna puterile si incepe a predica. Si pe masura ce predica el asa, ideile ii fug de la una la alta, se inflacareaza si dai! si lupta! Cuvintele se bat la gura lui ca turcii la Rovine. Sau chiar mai bine! Fraza zburda sloboda si o idee o trage pe alta.

In timpul asta, grajdarul nostru se lasa pe-o parte, se lasa pe alta, simte ca-l strang pantofii buni de duminica, simte ca-l iau transpiratiile si se gandeste numai la ce i-a gatit nevasta-sa. Care n-a venit la slujba, tocmai ca sa-i gateasca lui meniul de duminica…muschi de vitel in sange, cum ii place lui si cu orez cu o suta de mirodenii…

Cum necum, cand grajdarul nostru mai avea putin si exploda de durere de spate, picioare, gat intepenit si privire fixa, ca na! daca era singurul nu avea dupa cine sa se dea sa traga un pui de somn, asa cum facea de obicei…

Imamul, fericit si inaltat spiritual de asemenea slujba minunata, il intreaba:

-Ei, cum ti-a placut slujba mea? L-ai simti pe Allah (Dumnezeu, Buddha) in ea?

Grajdarul, fericit ca s-a terminat dar sincer, dupa cum v-am spus ca e, nu stie ce sa raspunda.

-Prea inalte, eu sunt doar un simplu grajdar, eu si daca am o singura martoaga, ii dau de mancare, e adevarat, dar nu-i dau nutretul pentru toti caii, ca martoaga proasta, maninca pina crapa….

5 Comments (+add yours?)

  1. Iulian
    Jun 26, 2010 @ 08:12:02

    Vorbele scrise cand sunt citite au alt impact. Mult mai puternic.

    Reply

  2. Zorin Diaconescu
    Jun 26, 2010 @ 09:06:17

    de la judecată la prejudecată nu e decât o chestiune de timp

    Reply

  3. testoasadeserviciu
    Jun 26, 2010 @ 09:17:53

    Zorin, pai in cazul acesta ar trebui sa nu mai judecam ca sa nu avem nici prejudecati…cred ca se impunea un “cateodata” sau “in anumite cazuri”…nu cred ca orice judecata duce la o prejudecata…

    Reply

  4. testoasadeserviciu
    Jun 26, 2010 @ 09:19:08

    Iulian, cuvantul scris are o valoare cel auzit alta. Dupa cum bine stii, marile idei ajung cel mai bine la oameni pe calea oralitatii…dar cum inca nu ma simt profet nici in tara mea nici in a altcuiva, le scriu pe blog :))))

    Reply

  5. Trackback: Sunt profund dezamăgită « Adakiss's Blog

Leave a Reply

