off the record 26-doar o carte, nimic mai mult!


Doi pustani, in jur de 11 ani vorbeau la metrou.

-I-am zis lui mama ca mai mult de-o carte nu citesc vara aceasta, orice ar fi!

Atat am auzit ca apoi mi-a fluturat parul si sunetul a fost purtat de curent in haul metroului. Poate numai el stia care este acea carte unica pe care daca o citim aflam toate raspunsurile. Exista ea oare cu adevarat? Oare cu cat citim mai multe carti cu atat suntem mai destepti sau cu atat ne prostim mai tare. Am incercat sa fac in cap o lista scurta a lecturilor. Un top o suta. Poate un top 10. Dar inainte de a schimba de la Dristor 2 la Dristor 1 n-am reusit. (da, da sunt o tolomaca care merge cu metroul, stiu, mi s-a mai spus…mai nou insa spun ca o fac din considere ecologice ca tot intelectualul snob pe care-l doare la cozoroc de planeta dar se da…) Iar cat traversam tunelul ideea mi s-a supt si am ramas cu capul gol. Acum iarasi mi-am amintit. Asa ca intreb, care ar fi un top zece al cartilor pe care le-ati recomanda unui pustan lenes astfel incat sa-i deschideti mintea….

12 Comments (+add yours?)

  1. adakiss
    Jun 24, 2010 @ 16:54:12

    ar trebui să fiu atentă și eu la topu ăsta :))
    Adică, citesc, dar… un top 10 ar fi bun. Mie mi-au deschid mintea spre citire cărți actuale, ca seria Twilight(Stephenie Meyer) și Jocurile foamei + Sfidarea (Suzanne Collins). De aici, am început să citesc aproape orice îmi pică în mână. Dacă se obișnuiește cu cititul, va citi și ceva mai puțin interesant, decât vampiri sau vârcolaci 😆 Cel puțin, la cei din jurul meu a funcționat.

    Reply

  2. testoasadeserviciu
    Jun 24, 2010 @ 17:20:41

    Adakiss, asa e, dupa ce te obisnuiesti cu titiul citesti cam tot ce-ti pica in mana…si o tii asa, ani buni si apoi ajungi sa fii pretentios, sa strambi din nas la unul si la altul…cat despre vampiri :)))

    Reply

  3. testoasadeserviciu
    Jun 24, 2010 @ 17:22:17

    Adakiss, revin! Tu ai dreptate Twilight a insemnat entru adolescentii de acum exact si a insemnat Harry Potter pentru copii…e foarte buna observatia ta! Vampirii pot deschide drumuri 🙂

    Reply

  4. adakiss
    Jun 24, 2010 @ 17:22:47

    poi nu, dar tot zisesem de Twilight… Mie îmi plac vampirii ăștia, de ce să mint 😀

    Reply

  5. testoasadeserviciu
    Jun 24, 2010 @ 17:38:30

    Eu recunosc ca nu am citit Twilight si ca nici nu cred ca o voi face in deceniul urmator…tema vampirilor ma lasa rece…dar cred ca are ceva de atrage atat lume…

    Reply

  6. adakiss
    Jun 24, 2010 @ 17:42:11

    Sincer, așa ziceam și eu. Problema e că a fost mediatizat greșit, ca „povestea cu vampiri”. Când e mai mult decât atât, intervine și o pasiune(cam dusă la extreme, dar…) și pericolul și forța de a rezista inamicilor, din dragoste. Și, odată ce ești prins de poveste, nu mai termini decât la ultima carte, deși a doua a fost cam plictisitoare… Acum, fiecare cu preferințele lui. Nici copiii tăi nu sunt tentați? Nici măcar filmele?

    Reply

  7. testoasadeserviciu
    Jun 24, 2010 @ 18:50:08

    Copiii mei nu au fost deloc tentati de Twilight. Nici de carte nici de filme, chiar imuni. Cel mic citeste mult dar de seria asta nu s-a lipit iar cel mare nu prea citeste, decat carti despre arta.

    Reply

  8. adakiss
    Jun 24, 2010 @ 20:15:50

    bine atunci… eu citesc 😛 . Adică am citit. Acum citesc din patrimoniu național, ”Ion”

    Reply

  9. testoasadeserviciu
    Jun 24, 2010 @ 21:37:36

    Ion nu e cel mai rau lucru care ti se poate “intampla” din literatura romana…

    Reply

  10. adakiss
    Jun 24, 2010 @ 21:39:55

    nu, de data asta nu eram ironică. Chiar îmi place, după primele 50 de pagini. Recunosc, totuși, că sar peste pasaje de descriere a așezării ulițelor… Nu am imaginația atât de dezvoltată.

    Reply

  11. testoasadeserviciu
    Jun 25, 2010 @ 08:53:53

    Ritmul vietii, ritmul gandirii erau altele pe vremea aceea. Nu vreau sa sun ca erau mai prosti ci ca erau mai asezati in gandire, nu aveau in fluxul mental saptesprezece voci care sa vorbeasca toate in acelasi timp…de aceea lumea avea rabdare sa citeasca despre apusuri de soare si coluturi de ulita…dar personajele din Ion sunt puternice, motivate si profund omenesti…

    Reply

Leave a Reply

