Harry Potter-O evanghelie apocrifa


Parerea mea este ca  Harry Potter trebuia sa se nasca si JK Rowling a fost norocoasa care l-a pus pe taraba. Mie una mi-a placut mult Harry Potter, am citit cu mare pasiune primele trei volume. Cu mare pasiune si cu voce tare, ca le-o citeam copiiilor mei. De la volumul trei incolo mi-a trecut pasiunea iar cel mare a invatat  sa citeasca asa ca l-am abandonat(pe HP nu copilul :)) . Dar eu cred ca HP a fost o carte cu “misiunea” de a creste noile generatii de copii cu deschidere spre  lumea esoterica. HP a venit sa inlocuiasca personajele obisnuite ale copilariei, cum ar fi Nica al lui Creanga, sau Huckleberry Finn, cu un tip de copil pentru care obisnuitul inseamna sa fii “incuiat”. Nu cred ca e intamplator. Cred ca “incuiatii”exista si traiesc printre noi. Sunt oameni care bat cu pumnul in masa stiintei uitand ca stiinta a demonstrat ca un lucru poate fi in doua locuri in acelasi timp, sau ca un corp negru inchis intr-o cutie neagra emite lumina, sau ca lumina este si partcula  si unda in acelasi timp etc Incuiatii sunt de fapt cei carora le e teama sa priveasca mai departe de lungul nasului,  sunt cei carora le e teama ca daca unu cu unu fac si altceva decat doi, nu vor mai putea controla Universul. Incuiatii sunt cei care uita ca iubirea e o forta care poate transforma orice in orice…Eu una cred ca Universul e un loc plin de gauri negre care sunt negre fiindca lumina ochilor nostri le lasa asa. Si mai cred ca JK Rowling a fost o norocoasa ca cineva, nu stiu cine sau ce, a insarcinat-o cu aceasta frumoasa poveste. Daca aceast poveste nu ar fi avut origini extraterestre ca apa, ea nu ar fi prins asa bine la toata lumea. Copii care nu stiau sa citeasca “ana are mere” au pus mana si au citit HP. De asta cred eu, ca este o carte “revelata”. Bine, sigur, orice carte eintr-o masura mai mare sau mica, revelata. Una peste alta, copiii se imparte intre cei dinainte de HP si cei de dupa. Este, fara nicio malitiozitate, o piatra de hotar a literaturii. Construieste un Univers care nu seamana cu nici un altul. O lume in care mintea e bagheta magica. In care puterea imaginatiei si a credintei sunt adevaratele arme. Cum sa nu vezi misiunea din spatele lui HP? Cum sa nu intelegi ca un copil care creste cu HP e altfel decat un copil care fura cirese cu Nica…Sa nu ma intelegeti gresit, iubesc “Amintirile din Copilarie”, spun doar ca HP dupa parerea mea ne pregteste de un salt. Cuanatic. Pe care il vor face mai usor copiii care si-au deschis mintea catre minuni, minunatii si supranatural.

4 Comments (+add yours?)

  1. adakiss
    Jun 22, 2010 @ 17:40:41

    Eu nu am citit, dar citește sora mea și îmi povestește 😀 .
    Mie mi-au plăcut amintirile, dar nu știu dacă sora mea le va citi…

    Reply

  2. testoasadeserviciu
    Jun 22, 2010 @ 19:00:42

    Adakiss, mie chiar mi-a placut HP. Se poate spune ca a facut cumva “prea multa valva” raportat la valoarea lui artistica, dar cred cu tarie ca valoarea lui e alta…

    Reply

  3. adakiss
    Jun 22, 2010 @ 19:02:11

    Am citit doar prima care, acum câteva luni. Cred că m-am apucat cam târziu, având în vedere că îmi stătea capul la alte minuni 😀

    Reply

  4. testoasadeserviciu
    Jun 23, 2010 @ 13:56:11

    Nici macar JK Rowling nu a rusit sa scrie chiar pentru toata lumea…

    Reply

Leave a Reply

