off the record 25


In afara de bucatarie, am cateo biblioteca in fiecare camera si pe hol. Nu am asa de multe carti doar ca apartamentele astea comuniste sunt mici…Cartile s-au ordonat cronologic. Primele venite in casa au ocupat biblioteca din sufragerie. Beletristica si teatru, cumparate de mine si carti de arta si albume, mostenite de la tata si imbogatite de mine pentru fii-miu cel mare.

In camera copiiilor sunt cartile lor, epoca moderna, cum ar veni Roald Dahl, Terry Pratchett si compania…

La mine in camera filozofie si religie iar biblioteca de ocultism si-a gasit locul, biata de ea, in holul de la buda. Si uite asa de cate ori merg spre baie ma gandesc ca inainte au murit oameni ca sa apere Caballah si Zoharul si …ce sa mai, toate cartile pentru care pina acum vreo doua sute de ani mureau oameni zac acolo, in holul de la buda…Numai si asta denota cat de mult s-a schimbat lumea. Nouazeci la suta din lecturile mele din ultimul timp sunt legate de religie, filozofie si ocultism…Nu stiu de ce am tradat beletristica, de ce am redus lecturile “relaxante” cu 90%…probabil ca e doar o etapa de viata si voi reveni la aceea stare cand citeam cinci-sapte romane pe saptamna (da, era posibil fiindca nu lucram, stateam acasa sa-mi cresc copiii si copiii mei erau cuminti 🙂 )…

Dar ma intreb, toate aceste carti fundamentale, Dao de Jing, Confucius, Vedele, Dharmapada , marii maestri zen &comp sunt accesibile doar fiindca intelepciunea din ele ne este interzisa din cauza lipsei luminii din noi, sau sunt accesibile fiindca trebuie sa ne pregateasca pentru ceva sau sunt accesibile fiindca deja ce e in ele este depasit si sunt altele mult mai importante… Cum se impaca cititul Zoharului cu obsesia platirii ratei la banca?

3 Comments (+add yours?)

  1. adakiss
    Jun 20, 2010 @ 13:01:42

    ce de biblioteci… ale mele cărți sunt pe la bunicul meu pe acasă :)) . Adică cele care nu îmi trebuie momentan.

    Reply

  2. ana
    Jun 24, 2010 @ 12:55:30

    sunt pe etaje diferite:) important e care e la 6 si care la 8:) si ce e intre ele, la 7

    Reply

    • testoasadeserviciu
      Jun 24, 2010 @ 13:37:21

      Ana, recunsc asa, nu chiar in front page ci intr-un comentariu ca habar n-am ce ai vrut sa spui cu etajele :))))

      Reply

Leave a Reply

