off the record no 18


http://adakiss.wordpress.com/2010/06/03/mda-daca-am-promis/

Are varsta baiatul meu cel mare, de fapt e chiar mai mica decat el, dar sunt mandra ca e prietena mea. Sper sa faca efortul si sa ajunga la Bookfest! Doamna mama lui Adakiss va rog frumos sa o lasati la Bookfest! Sau cel mai bine sa veniti impreuna.

Imi place la nebunie sa stiu fetele celor care imi citesc cartile. Dar nu inainte de a le scrie. Atunci nimeni nu exista decat o voce in capul meu. Care vorba lui Seinfeld imi vorbeste in germana, limba pe care nu o cunosc 🙂 sau ca sa introduc o referinta culturala si mai buna, vorba lui R. Williams “my heart speaks a language i don-t understand”…Glumesc! Astazi am fost incapabila sa fiu serioasa.

Ba nu, azi am facut ceva serios. Am facut o excursie de pe Vacaresti pina pe Banul Manta, la Editura Vestala, ca sa-mi iau Marc Aureliu, “Catre sine insusi”. Carte mai moderna decat asta, greu de gasit. Meditatii scurte, intense, bruste, de stoic adevarat. Promit sa scriu despre ea dupa ce o termin. Am ajuns la ea plecand de la o alta bijuterie, scrisa de Jacob Needelman si aparuta la Curtea Veche “De ce nu putem sa fim buni”. Promit sa scriu si despre ea. Pina atunci, daca vreti sa radeti putin de mine, va dau ocazia.

Cartea colegului Marc Aureliu a aparut in anul 2007. Si costa incredibila suma de 13,08 lei. Livrari acasa nu se fac decat de la 60 de lei in sus. Am zis sa mi-o trimita prin curier. Au zis ce rost are la o carte de 13,08 lei sa platesc 20 curier. Parere de bun simt. Una peste alta, am luat un taxi care m-a costat 25 iar pe drum, cugetind eu ce carte faina ma duc sa iau si gandindu-ma ca mai am vrei patru filozofi prin preajma, am luat 5 bucati. Deci am platit 60 de lei. Daca nu eram asa o ardeleanca batuta-n cap, puteam comanda de la bun inceput toate cartile. Dar asa am avut ocazia sa cunosc Editura Vestala. Si pe o doamna foarte draguta. Poate ca acest schimb de energii o fi fost necesar si oprtun. Trebuie sa ma consolez si eu cu ceva…

Am uita sa spun ca in drum sper Editura Vestala m-am oprit la Libraria Carturesti sa imi iau niste betisoare parfumate, japoneze, foarte bune, de care nu se gasesc chiar peste tot. E o incantare libraria asta. Nu te poti satura de ea. Parca si numai sa intri acolo te poarta intr-o alta lume. E suficient sa te impregnezi de aerul ei si iesi mai intelectual. Eu una insa am avut probleme cu intratul, nu cu iesitul, fiindca piuia mai ceva ca la aeropor cand trece Bin Laden.

-Ma intreaba, aveti vreo carte la dumneavoastra.

Ii dau o carte. Nu era de la ea. Ii mai dau o carte, nu era nici de la aia. Cam pe la a trei carte s-au plictisit si m-a intrebat daca mai am. Mai aveam. Mi-au zis intrati. Aveam asa multe carti la mine fiindca sunt senila, si de cate ori plec de-acasa mai bag cate-o carte in geanta fara sa le scot pe celelalte…In general sunt carti pe care le-am citit si le mai aprofundez in taxi in timp ce poluez degeaba planeta…Nu ca le-as citi, doar le plimb prin oras.

13 Comments (+add yours?)

  1. adakiss
    Jun 03, 2010 @ 20:24:29

    Doamna mama lui Adakiss și-a dat aprobarea 😀 . Acum așteptăm pe doamna care mă sponsorizează cu drumul, Oana adică.
    Ce zicea fața mea???
    Întrebare naivă…Lasă că nu o mai pun…

    Reply

  2. testoasadeserviciu
    Jun 03, 2010 @ 20:26:51

    Fata ta in general, sau fata ta cand imi citeai cartea? Lasa ca vorbim mai bine fata-n fata…de sambata intr-o saptamna, ce zici?

    Reply

  3. adakiss
    Jun 03, 2010 @ 20:30:09

    Cred că va fi duminică… Sau nu se poate? Tratez mai bine cu Oana și voi știi sigur…

    Reply

  4. Oana
    Jun 03, 2010 @ 21:02:46

    Nu mi-ai vazut protbagajul 😉

    Reply

  5. Oana
    Jun 03, 2010 @ 21:03:13

    Ada, pai vorbim zilele astea. Acum ma doare capul 😛

    Reply

  6. Vania
    Jun 04, 2010 @ 08:49:50

    E bună metoda! Şi eu port cărţi la mine, afişându-le pe ici-colo. Aşa am ajuns la faima unui om cultivat (când sunt de faţă şi pot auzi), şi de dilimache (în lipsă).

    Reply

  7. testoasadeserviciu
    Jun 04, 2010 @ 08:55:17

    Draga Vania, cred ca orice om care trece peste un anumit nivel de cultura ajunge si putin dilimache. Sunt multe contrarii de armonizat asa ca nu e de mirare. Oricum, eu sunt numai incepatoare asa ca…Cat despre cartile din poseta, m-au salvat de nenumarate ori de la clipe lungi de asteptare pe linga diverse birouri, oficii etc

    Reply

  8. Vania
    Jun 04, 2010 @ 11:10:35

    Nu rezultă din text când e Bookfest. Că poate ajung pe-acolo…

    Reply

  9. testoasadeserviciu
    Jun 04, 2010 @ 11:14:59

    Vania, Bookfest e de joi 10 pina duminica 13 am impresia. Eu personal am sa fiu la standul Tritonic pe 12 toata ziua. Mi-ar face placere sa ne cunoastem…

    Reply

  10. Oana
    Jun 04, 2010 @ 11:51:20

    Bookfest e de pe 9 pana pe 13, doamna autor nu dezinformati poporul 😀

    Reply

  11. Vania
    Jun 04, 2010 @ 11:59:04

    Pică bine, deoarece până pe 10 am de terminat o lucrare. Aş putea ajunge acolo pe 11. Care e locaţia?

    Reply

  12. testoasadeserviciu
    Jun 04, 2010 @ 12:01:14

    Vania, vezi cat de bine informata sunt? Eu cred ca locatia e la Romexpo dar am s-o rog pe Oana sa confirme sau sa infirme…

    Reply

  13. Oana
    Jun 04, 2010 @ 12:51:11

    Da, da, la Romexpo 🙂

    Reply

Leave a Reply

