off the record 14


Nu stiu altii cum sunt, dar eu pina de curand, nu eram un fan al recititului. Mereu aveam impresia ca sunt multe carti noi, care ma asteapta sa ajung si la ele, si zburdam din carte-n carte. Exista acea presiune mentala, ca sunt mult prea multe carti bune si tu ai prea putin timp pentru ele, ca viata e scurta si ne-o irosim in tot felul de repetitivitati aiurea. Astazi mai mult ca oricand, am trait cu senzatia ca nu sunt departe de hamsterul penibil cu rotita lui. Totul e o vesnica repetitie a unui spectacol ce sta sa inceapa dar nu incepe…vorba lui Gelu, “sa-mi trag bice” da profunda mai sunt…Aiurea, nu fac decat sa-l pastisez (prost!) pe Buzzati cu Desertul Tatarilor.

Traiam cu impresia ca tot ce mi-a putut da o carte mi-a dat de la prima intalnire. Ca si cand cartile ar fi niste curve care trebuie sa se exhibe total de la inceput, ca de aia le platesti…Normal, sunt si carti pe care nu le cumperi, sunt carti pe care nu le termini, sunt carti pe care nu le incepi sau carti pe care dupa ce le-ai terminat le duci la anticariat…

Nu cred ca am sa recitesc vreodata Neamul Soimarestilor, sa-mi fie cu iertare maestre Sadoveanu, dar si prima oara mi-a fost greu si m-a durut, in ciuda unor sporadice dar bune partide de umor…

Dar sunt si cateva carti care te insotesc toata viata. Mi-ar placea sa ajung sa scriu o asemenea carte, pe care candva, cineva sa o citeasca si reciteasca…cred ca esti cu adevarat autor atunci cand esti recitit…si nu fiindca esti bagat pe gat copiilor printr-o programa scolara!

In general, aici, am sa vorbesc numai despre acele carti pe care mi-a placut sa le recitesc. Sunt 1001 de carti de re-citit. Adevarul e ca nici nu stiu daca am citit 1001 de carti…ma uitam ieri la raft ce inseamna 20 de carti, 30, 50…1001 cred ca sunt un fel de Biblioteca din Alexandria…dar nu-i nimic, am sa bag atunci si cronici de recitire…

Leave a Reply

