off the record no 8


N-am mai scris de carti pentru ca am fost plecata la Tragul Librex de la Iasi, impreuna cu Oana Stoica Mujea, Stela Popa si ne-am intalnit acolo cu George Arion, Bogdan Hrib si Marian Coman. Pentru un optimist ireversibil ca mine, aceasta experienta a fost un sut in cur, adica un pas inainte. Ce PR, ce marketing de carte, ce organizare, ce piata, ce cititori…Senzatia e mai degraba de jungla in care in loc de maceta ai o carte si speri sa te intalnesti numai cu tigrii amatori de literatura…

E clar ca toti dar absolut toti scriitorii romani din ziua de azi sunt fie foarte pasionati fie foarte orgoliosi. Ori scrii pentru ca iti place sa-ti versi pe hartie matele pline de cuvinte  ori fiindca ti se umfla pipota ca la masculul de curcan in perioada de rut, cand iti vezi numele sau “mecla” pe o carte. Alt motiv, nu vad.  Parte buna a deplasarii a fost Oana Stoica Mujea si placutul ei consort, Sorin. Caruia trebuie sa-i multumim pentru munca de sofer, fotograf, cavaler si om bun la toate. Ne-a pus inclusiv filme in masina, asa ca sa mai zica cineva ca scriitoresele nu sunt rasfatate in Romania…Asteptam ca din minut in minut sa scoata sampania si piscoturile 🙂 Am sporovait vrute si nevrute, in ciuda ploii, a saraciei de la targ si a atmosferei de sfarsit de lume ne-am facut planuri roz de viitor. Am avut si bucuria sa stau doua minute de vorba cu Marian Coman ale carui scrieri mie mi se par realmente sincere si inspirate si despre care am sa scriu in curand. Ca sa nu spun ca e si unul dintre oamenii aceia muuuult prea modesti si in banca lor!

In concluzie, am facut 1200 km ca sa am ocazia sa amusinez niste oameni faini. Ca scriitor, banuiesc ca nu e o afacere rea. Pina la urma, cele mai bune dividende tot din prietenie vin! V-am spus ca-s optimista 🙂 Poze si detalii la Oana pe blog.

7 Comments (+add yours?)

  1. adakiss
    May 22, 2010 @ 10:56:51

    Ce repede mă direcționezi la Oana 🙂 .

    Reply

  2. Zorin Diaconescu
    May 22, 2010 @ 11:15:05

    mulţi scriitori sunt aşa cum i-ai descris; sunt şi alţii, pe care încă nu i-ai cunoscut…eu mă aştept în fiecare zi la o surpriză plăcută… nu se produce decât rar, dar şi aşteptarea are farmecul ei

    Reply

  3. testoasadeserviciu
    May 22, 2010 @ 11:16:24

    Pai daca eu n-am facut poze 😦 Si oricum, e mai bine sa ai doua puncte de vedere, o imagine bifocala 🙂

    Reply

  4. testoasadeserviciu
    May 22, 2010 @ 11:24:35

    Zorin, eu incercam sa spun ca pina sa se ajunga sa se traiasca din scris in Romania mai sunt multe de facut…nu faceam decat sa vorbesc despre motivatia de a scrie si nu despre calitatea scriiturii.Eu cred ca in ziua de azi sunt deja foarte multi scriitori valorosi. Eu sunt unul dintre ei 🙂 Dar ca la toate categoriile artistice, confirmarea valorii e musai sa vina de afara si nici macar atunci n-ai nicio garantie ca incepi sa existi! Cristi Puiu, Porumboiu, Cristi Mungiu, Calin Nemtzer, au luat premii in strainatate. Asa au ajuns sa fie bagati in seama, nu foarte mult! ca sa nu li se urce la cap 🙂 si in Romania. Poate ca acelasi lucru trebuie incercat si cu literatura. Sa ne aprecieze altii ca sa ajungem sa cat de cat bagati in seama si in tara….Piata de film insa e mai democartica decat piata de carte…la acrte ai nevoie de agent literar, ceea ce nu prea ai de unde 🙂 si in plus, e bariera de limba. Una e sa traduci cateva cuvinte si sa le ajuti cu imaginea si alta e sa te bazezi exclusiv pe cuvant…

    Reply

  5. Oana
    May 22, 2010 @ 12:25:22

    Imediat vin si pozele, numai sa aflu cum se descarca ca abia ce m-am trezit 😛

    Reply

  6. testoasadeserviciu
    May 22, 2010 @ 13:12:18

    Neata, Oana! Nu-i graba…

    Reply

  7. simona
    May 22, 2010 @ 13:30:56

    eu sint din cei cu matele… 🙂 ca oricum nu se umfla nimic in mine si nu sint multumita niciodata de rezultat, mereu am senzatia ca puteam mai bine…

    Reply

Leave a Reply

